شهرستان ها

محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن در سوئد

مشهد ـ مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن در سوئد، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید مسعود میریان مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن در سوئد، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

“بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ. سوره مبارکه صف، آیه ۸

می‌خواهند نور خدا را با (دم) دهان‌هایشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده‌ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید.

یکبار دیگر اقدام رذیلانه و شنیعانه افرادی فرومایه در سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان جهان در ایام نورانی حج ابراهیمی موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه میلیاردی مسلمانان در سراسر جهان شد و باعث بروز انزجار و خشم و نفرت مسلمانان شد.

متأسفانه برای چندمین بار این حرکت نامعقول و مغایر با فطرت انسانی و ضدحقوق بشری در کشور سوئد که مدعی رعایت احترام به حقوق بشر است، صورت پذیرفت. در عین حال تابش پرفروغ و روزافزون کلام نورانی خداوند منان، که پیام‌ها و آموزه‌های عملی و کاربردی برای هدایت انسان‌ها در مسیر صحیح زندگی و سعادت بشریت در تمام ادوار و اعصار و در هر نقطه و مکان است روز بروز دل‌های بیشتری از انسان‌های مشتاق معنویت و اخلاق و توحید را در سراسر جهان به سوی حق و حقیقت جذب می‌نماید.

مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اقدام ننگین، نابخردانه و مزدورانه کشور سوئد در صدور مجوز برای این عمل توهین آمیز را شدیداً محکوم و این حرکت نفرت انگیز که با هدف اسلام‌هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط‌گری و ترویج خشونت که در جهان صورت می‌گیرد را بر نمی تابد، و از دستگاه‌های حقوق بشری بویژه دستگاه دیپلماسی کشور درخواست دارد که با پیگیری بین المللی از تکرار آن جلوگیری نماید و بر ضرورت برخورد قاطع با سوءاستفاده از ارزش آزادی بیان تأکید نمایند و تا حصول این مطالبه برحق، آرام ننشینند.

وَیُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ. سوره مبارکه یونس آیه ۸۲

و خدا حق را با دلایل و معجزاتش ثابت و پابرجا می‌کند، گرچه گنهکاران خوش نداشته باشند. والسلام علی من التبع الهدی

آگهی
دکمه بازگشت به بالا