شهرستان ها

مخازن سدهای تهران ۴۵۰ میلیون مترمکعب کسری آب دارد

تهران- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مخازن سدهای تهران در سال‌های نرمال در زمان حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب داشت و در حال حاضر ۴۵۰ میلیون متر مکعب کسری آب داریم.

محمدرضا بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه علیرغم کمبود شدید آب حتی یک ساعت در تأمین آب استان تهران اختلال ایجاد نشد، افزود: اما واقعیت این است، که ذخایر سدهای تهران وضعیت مناسبی ندارند، بارش‌های اخیر نیز عمدتاً در سرشاخه و بالادست سدها به شکل برف بوده و تبدیل به روان آب نمی‌شود که بتواند مشکل را در کوتاه‌مدت حل کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن تقاضا از شهروندان برای صرفه جویی در مصرف آب گفت: بارش برف اخیر برای فصول گرم ذخیره خوبی خواهد شد، اما در پاییز بارندگی نداشتیم و روان‌آب ایجاد نشد و بارش‌های اخیر خیلی به مخازن سدها کمک نخواهند کرد و آورده ای برای رودخانه‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه مخازن سدهای تهران نسبت به سال‌های نرمال یک‌سوم شده است، اضافه کرد: اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم، تا شب عید دچار مشکل آب خواهیم بود، چرا که در شهر تهران روزانه بین ۲۹۰۰ تا ۳ میلیون مترمکعب مصرف آب شرب داریم که بخشی از آن از منابع آب سطحی و بخشی از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود و همین امر ذخایر سدهای تهران را کاملاً در حالت بحرانی قرار داده است.

بختیاری گفت: مخازن سدهای تهران در سال‌های نرمال در این برهه زمانی حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب داشت، یعنی نسبت به سال‌های نرمال حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب کسری مخازن داریم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا