شهرستان ها

مداحان در جامعه از مقبولیت بالا و نفوذ کلام برخوردار هستند

ایلام-استاندار ایلام گفت: مداحان در جامعه از مقبولیت بالا و نفوذ کلام برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا عصر روز چهارشنبه در نشست با تشکل‌های مداحی استان، گفت: مداحان قشری هستند که مورد پذیرش جامعه بوده و در جامعه از مقبولیت بالایی برخوردار هستند و کلام آنان نافذ است.

وی مداحان را از اقشار بسیار اثرگذار در جامعه عنوان کرد و افزود: در واقع این ویژگی، یک موهبت الهی است که به مداحان عطا شده است و باید قدردان آن باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان ایلام، فعالیت ۸۶۵ هیئت مصوب و شناسنامه‌دار در استان پیام مهمی دارد که مردم این استان علاقمند و دوستدار اهل بیت (‌ع) هستند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فعالیت‌های جامعه مداحی استان، عنوان کرد: اعلام آمادگی جامعه مداحان استان برای تبیین‌گری و جهاد تبیین قابل تقدیر است، مداحان در جامعه از مقبولیت بالایی برخوردار بوده و نفوذ کلام دارند که همواره در راستای تقویت و استحکام پایه‌های نظام تلاش می‌کنند.

استاندار ایلام با بیان این‌که مداحان و هیئات مذهبی ظرفیتی بزرگ برای تحقق جهاد تبیین هستند، گفت: تقویت جامعه‌ی مداحان، سرمایه‌گذاری فرهنگی، دینی، مذهبی و معنوی است.

وی اضافه کرد: امروز اثرگذاری جامعه‌ی مداحان نه تنها در قشر ارزشی، مذهبی و متدین وجود دارد بلکه در سایر آحاد و اقشار جامعه نیز تاثیرگذار هستند. وی با بیان این‌که مردم ما فطرتی الهی و ولایی دارند، افزود: وقتی در مدح ائمه‌ی معصومین (ع) مداحی می‌شود روی تمام اقشار جامعه تأثیرگذار است.

استاندار ایلام با بیان این‌که مداحان مورد وثوق و علاقه‌ی مردم هستند، گفت: لازم است معلومات و اطلاعات مداحان در حوزه‌های مختلف، متناسب و به‌روز باشد چرا که ارتباط خوب و سازنده‌ای می‌توانند با جامعه مخاطب و آحاد مردم داشته و در راستای جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم‌رهبری است به خوبی عمل کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: اردوهای راهیان پیشرفت و آبادانی با حضور مداحان نیز می‌تواند نقش مهمی در راستای تحقق جهاد تبیین و ایجاد فضایی معنوی برای نسل جوان داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا