شهرستان ها

مدیران در تسریع اجراپروژه‌های زیربنایی نگاه تسهیل‌گری داشته باشند

تبریز-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه نگاه تسهیل‌گری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی در دست احداث بخش حمل و نقل و راه اظهار کرد: در استان پروژه‌های متعددی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرا می‌شود که جاده کلاله تا جلفا، اتوبان مرند- تبریز- بازرگان، جاده تبریز- هشترود و قطعه شماره ۶ آزادراه ارومیه- تبریز از جمله آنها است.

وی افزود: جاده ۱۰۷ کیلومتری کلاله تا جلفا یکی از بنیادی‌ترین پروژه‌های استان محسوب می‌شود که در توسعه پهنه ارس نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

فتح‌زاده تصریح کرد: هر ۱۰ روز یکبار از جاده در حال احداث کلاله – جلفا بازدید و روند اجرای پروژه را رصد می‌کنیم؛ چرا که این پروژه ملی و استراتژیک را باید طی ۳۶ ماه به انجام و به مرحله بهره برداری برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در طول این ۱۰۷ کیلومتر، تعداد زیادی روستا وجود دارد که اگر این جاده احداث شود، خدمت رسانی به آنها افزایش خواهد یافت و به رشد، کارآمدی و توسعه منطقه آزاد نیز کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امروز باید در همین جلسه مسائل و مشکلات پیش روی اجرای جاده کلاله تا جلفه طرح و رفع شود و در مجموع برای رفع موانع و اتمام سریع پروژه‌های زیربنایی و راه‌های استان لازم است مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه نگاه تسهیل گری داشته باشند.

فتح‌زاده همچنین به آخرین وضعیت پروژه‌هایی مثل آزادراه مرند- تبریز- بازرگان، جاده اهر- مشکین‌شهر، جاده تبریز- مراغه و محور تبریز- هشترود و غیره پرداخت و افزود: دستگاه‌ها و شرکت‌های مربوطه هرچه سریع‌تر چالش‌های موجود را برطرف کنند.

در این جلسه آدی بیک، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان به ارائه گزارشی از آخرین پروژه‌های زیربنایی و حمل و نقل استان از جمله راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز، جاده مرند- سه راهی ایواوغلی، احداث باند دوم بستان آباد- سراب و قطعه اول سراب- نیر، بزرگراه صوفیان- سلماس، باند دوم محور اهر- مشکین شهر، عملیات اجرایی کنارگذر شرقی بناب، راه آهن سراب و بهسازی محور جلفا- کلاله پرداخت.

نمایندگان شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه نیز به بیان اقدامات انجام گرفته و چالش‌های پیش رو جهت رفع موانع پرداختند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا