شهرستان ها

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی معرفی شد

بیرجند_ طی مراسمی با حضور معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی «فرشته اسدزاده» به عنوان مدیرکل امور بانوان استان معرفی شد.

به گزارش خبر نگار مهر، محمد طالبی شنبه شب در ائین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید دفتر امور زنان و خانواده استانداری با گرامی داشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در دوران جاهلیت بیشترین اهانت به زنان می‌شد و دختران زنده به گذر می‌شدند اما با ظهور اسلام و با هدایت‌های پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) زن جایگاه والا و بزرگی به دست آورد.

به گفته وی حضرت فاطمه زهرا (س) که خداوند از ایشان به عنوان خیر کثیر یاد کرده است نشانگر مقام بسیار رفیع و والای زن در اسلام است.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) با حضور خود در مسجد از جایگاه ولایت دفاع سیاسی و حاکمیتی کرد و در حادثه عاشورا هم زنانی بودند که موجب حضور مردان خود در رکاب امام حسین (ع) شدند.

وی از نقش بسیار مهم و سازنده زنان در طول تاریخ اسلام، مبارزات قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: زن دارای دو نقش مهم در خانواده و جامعه دارد و از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود و مدیران بسیار لایقی از زنان در جامعه بعد از پیروزی انقلاب در کشور داشته ایم.

معاون سیاسی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: تغییر و تحولات موضوعی طبیعی است و هر آمدن رفتنی هم دارد و ماهم که امروز در این جایگاه قرار داریم باید کاری کنیم تا روزی که می‌رویم قدمی مثبت برای جامعه برداشته باشیم.

وی از خدمات مدیر کل سابق دفتر امور زنان و خانواده استانداری تشکر و برای مدیر کل جدید آرزوی موفیقت کرد.

مدیر کل سابق دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه از ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۵ این مسئولیت را برعهده داشته ام، اظهار کرد: چون ریل گذاری خوبی در این حوزه در گذشته انجام شده است مدیر کل جدید دفتر امور زنان و خانواده استانداری با حمایت‌های که از وی می‌شود، بسیار موفق خواهد بود.

نفیسه نخعی تصریح کرد: بار بزرگی با انجام این کار از روی دوش من برداشته شد و با توجه به اینکه من از نیروهای وزارت کشور هستم و در زمان انتصاب به این مسئولیت نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند بودم، خودم از عملکردم در این مسئولیت رضایت دارم که آن را نتیجه تلاش همه همکارانم می دانم که با وجود کمی آنها از نظر تعداد و محدودیت‌های موجود خوب عمل کردند.

به گفته وی یکی از مشکلات مهم در این حوزه آن است که همه خود را صاحب نظر در این باره می‌دانند و به دلیل اینکه بعضی از وظایف ما هم پوشانی با حوزه اجتماعی دارد باید به گونه‌ای عمل کنیم که موازی کاری تلقی نشود.

در این مراسم از نفیسه نخغی مدیر کل سابق دفتر امور زنان و خانواده استانداری تشکر شد و فرشته اسد زاده که دارای سوابق فرهنگی و اجرایی است و در گذشته مدیر کل اجتماعی نیز بوده و قبل از این معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور بیرجند بوده است به عنوان مدیر کل جدید دفتر امور زنان و خانواده استانداری معرفی شد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا