شهرستان ها

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان منصوب شد

محمد محسنی قلعه قاضی امروز با حکم سید عزت‌الله ضرغامی، به‌عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان معرفی و از تلاش‌های سهراب بناوند قدردانی شد.


به گزارش ایلنا از بندرعباس، جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در آیین معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، اظهار کرد: استان هرمزگان دارای پتانسیل بالایی در بحث گردشگری دریایی و صنعت دریایی دارد، در حوزه گردشگری نیز، گردشگری دریایی از اهمیت زیادی برای وزارتخانه برخوردار است و باید بتوانیم اقدامات در خور شانی در این حوزه انجام دهیم.
 
وی در خصوص مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز، افزود: در مورد مرمت قلعه پرتغالی‌ها، امیدواریم تفاهم بین دو کشور انجام شود و بتوانیم شاهد مرمت این اثر تاریخی باشیم.
 
واحدی ادامه داد: هرمزگان در حوزه صنایع‌دستی استان پیشران کشور است که دونقطه مغفور مانده شامل تبلیغات، برند سازی و بازاریابی است که مدیرکل جدید آن را ادامه دهند.
 
وی با اشاره به اینکه  اعتبارات خوبی از سوی دولت و مجلس اختصاص یافته، افزود: ما تولیدات بسیار ویژه‌ای  در حوزه صنایع‌دستی داریم اما مشکل ما در بحث بسته‌بندی و بازاریابی و تبلیغات است.  
 
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص انتخاب محسنی گفت: در کمیته انتصابات از بین عزیزان گزینه‌های متعددی بررسی می‌شود و از بین عزیزان، عزیزی که شایسته است انتخاب می‌شود.
 
واحدی با اشاره به اینکه در مورد استان هرمزگان یکی از موضوعاتی که بسیار مهم بود بحث صنعت دریا بود، افزود: باید از فردی استفاده می‌کردیم که در حوزه گردشگری دریایی تخصص داشته باشد و این حوزه در هرمزگان پتانسیل سنگین دارد.
 
واحدی ادامه داد: در بررسی‌های انجام‌شده به محمد محسنی رسیدیم، او سابقه درخشانی دارد، سابقه مدیر کلی در بنادر و  سوابقی دیگر و … بنابراین او را انتخاب کردیم، امید داریم بتواند در حوزه مأموریتی که به او ابلاغ کردیم گام‌های اساسی را بردارد و قطار توسعه صنعت گردشگری را به‌سرعت مطمئنه برساند.
 
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان رو به نابودی است
 
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حضور محسنی می‌تواند به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمک کند.
 
وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان هرمزگان یک جایگاه مهمی است که رو به نابودی است. صنایع‌دستی استان هرمزگان در کشورهای همسایه خریدار دارد و این ظرفیت و پتانسیل و فرصت را باید تقویت کنیم.
 
مرادی بابیان اینکه در استان هرمزگان در حوزه گردشگری دریایی 10 درصد آن را هم استفاده نکرده‌ایم، افزود: در حوزه گردشگری دریایی واقعا در حد نزدیک صفر هستیم. استانی که این‌ همه ظرفیت دارد و این‌همه کارکرد را می‌تواند داشته باشد این صفر بودن زیبنده این مردم نیست.
 
کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز گفت: عمده فعالیت استان هرمزگان از حوزه دریا است اگر بتوانیم حوزه‌های دریایی را فعال کنیم هرمزگان می‌تواند درآمد 5 استان مثل خودش را تأمین کند به شرطی که ظرفیت‌های دریایی‌اش را فعال کند.
 
محمد محسنی مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان نیز گفت: این اطمینان را خواهم داد که بر اساس اطلاع، آگاهی، توان و ظرفیت کارکنان و ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان هرمزگان و سایر حوزه‌های مأموریتی وزارت متبوع، اتفاق بزرگی را به نفع فعالان و افراد پرتلاش در این حوزه‌ها را رقم خواهیم زد.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه محور کارم بر اساس قانون اعم از بالادستی و سایر دستورالعمل‌های اجرایی از سوی وزارت خانه است، افزود: برای رضایت ارباب‌رجوع و رفاه کارکنان تلاش خواهم کرد.
 
وی عنوان کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های مختلفی است و وضعیت و موقعیتی که این استان در رتبه‌بندی‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی و اقلیمی دارد قطعاً اتفاقات خوبی را در استان رقم خواهد زد که هم تأثیر ملی، استان و منطقه‌ای خواهد داشت.
 
محسنی تأکید کرد: در حوزه توانمندسازی جوامع محلی، آموزش و استفاده از مراکز علمی و بزرگان علمی مبتنی بر دانش‌بنیان روش‌های نوین اقتصادی که دنیا در پیش‌گرفته و به موفقیت رسیده و برداشتن و سهم گیری را از بازار جهانی داشتند قطعاً پیگیری خواهیم کرد.
 
به گزارش ایلنا، محمد محسنی مدیرکل  بنادر و دریانوردی خرمشهر، مدیر بندر شهید باهنر و شرق استان، نایب‌رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه و بنادر منطقه آزاد قشم، مدیرکل بندر و حمل و نقل دریایی منطقه قشم، مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت توسعه منطقه آزاد قشم، مشاور مدیرعامل منطقه آزاد اروند، معاون سیاسی فرمانداری بندرعباس، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری بندرعباس، مشاور اجرایی اداره‌کل بنادر استان هرمزگان، مدیر کارخانه صبا فولاد خلیج‌فارس  را در کارنامه خود دارد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا