شهرستان ها

مراسمات ۱۴ خرداد فرصتی برای تبیین اندیشه‌های امام راحل است

پلدختر- امام جمعه پلدختر گفت: برنامه‌های ویژه ۱۴ خرداد به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌ها و مکتب امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن موسوی روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت ارتحال امام راحل در شهرستان پلدختر اظهار داشت: گفتار، رفتار و اندیشه‌های امام (ره) بهترین الگو و درس پیش روی متولیان امر در انقلاب اسلامی است که باید به آن عمل کرد.

وی افزود: نباید برای فرهنگ سازی و تبیین مکتب امام که برگرفته از دین مبین اسلام و ترسیم کننده ادامه راه و روش انبیا و اولیا است تنها به فرصت زمانی و مناسبتی مانند گرامیداشت سالگرد امام اکتفا شود بلکه توصیه‌ها و سفارشات بنیانگذار انقلاب اسلامی باید در همه حال نصب العین و فراروی مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه پلدختر گفت: امام راحل در سخنرانی و فرمایشات خود در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و… به مسائل پرداخته‌اند که باید همیشه از آن درس گرفت و سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی قرار داد.

حجت الاسلام موسوی افزود: بنابر این پیشنهاد می‌شود در ورودی و خروجی ادارات و نهادها سخنانی از امام راحل در تابلو اعلانات نصب شود تا همواره جلوی دید مسئولان باشد که این خود یک امر به معروف نیز محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: امروز دشمنان در راستای مخدوش کردن چهره واقعی امام و سایر ارزش‌های دینی و مقدسات تلاش زیادی می‌کند اما هیچگاه نمی‌توانند موفق شوند زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید «کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت».

امام جمعه پلدختر افزود: تلاش دشمنان از دیرباز این بوده که جان اسلام را بگیرند اما آنان هیچوقت موفق نشدند و نخواهند شد که خداوند بهترین مکرکنندگان است و مکر و فتنه‌های آنان را خنثی و به خودشان بر می‌گرداند.

حجت الاسلام موسوی گفت: دشمن در این راستا حتی با حیله‌ها و ترفندهای گوناگون و توهین و اهانت به مقدسات و حتی کلام الهی سعی در کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی دارد و در صدد مخدوش کردن ذهن نوجوانان و جوانان ایرانی نسبت به این ارزش‌ها است.

وی افزود: دشمن در طول انقلاب اسلامی نسبت به اراده پولادین ملت مؤمن و ولایی ایران اسلامی در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های دینی خود شناخت کامل پیداکرده به همین خاطر از هر فتنه و ترفندی علیه این اراده پولادین استفاده می‌کند و از همین رو طی روزهای اخیر واکنش‌های زیادی نسبت به سرود سلام فرمانده و دهه نودی های ما نشان دادند و از درون سوخته‌اند.

امام جمعه پلدختر یادآور شد: بر این اساس عده‌ای نیز در داخل کشور دانسته یا ندانسته آتش بیار معرکه دشمن می‌شوند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند در صورتی که این یک ظرفیت و فرصتی از طریق هنر برای معرفت افزایی نسل جدید نسبت به امام زمان (عج) و عنایت خداوند است.

حجت الاسلام موسوی افزود: مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه جاری ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی در مسجدامیرالمومنین (ع) شهر پلدختر برگزار می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا