شهرستان ها

مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات کریم در ارومیه برگزار شد

مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری کریم با حضور مسئولان کشوری و استانی در ارومیه برگزار شد.


به گزارش ایلنا، در این مراسم نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه با انس و مصاحبت با قران رحمت الهی نازل می شود گفت: قاریان و حافظان قرآنی باید به تدبر و تفکر در این کتاب الهی بپردازند.

سیدمهدی قریشی ادامه داد: تلاوت قرآن کفاره گناهان بوده و موجب کشیده شدن  پرده ای بین انسان و جهنم می شود.

وی اظهار داشت: قرآن برکات فراوانی دارد و باید بشریت با آن انس گیرند و از سوی دیگر قاریان و حافظان قرآنی باید به تدبر و تفکر در این کتاب الهی بسیار اهمیت دهند و در این راستا اگر انسان قرآن را بخواند اما تاثیری در اخلاق و عمل و کردار وی حاصل نشود یعنی در قرآن تدبیر نکرده است.

در ادامه این مراسم امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بی‌تردید برگزاری این گونه مسابقات و مراسمات تاثیر بیشتری در جذب بیشتر قاریان قرآن دارد.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد اظهار داشت: قرآن در برگیرنده عالی‌ترین معارف الهی در زمینه شناخت خداوند است و اسرار توحید، ویژگی‌های سفیران و پیامبران الهی، سنت‌های حاکم بر جامعه بشری، شناخت انسان، اخبار غیبی و حاوی نظام‌های اقتصادی، حقوقی و سیاسی است که بشر برای سعادت خود به آن نیاز دارد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به اینکه قاریان و حافظان قرآن، منشا برکت خدا در زمین هستند تصریح کرد: بی‌تردید با تعمق در قرآن، مسیر حق و باطل و مسیر سعادت بشری برای انسان به ارمغان می‌آید.

در ادامه مراسم  مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اگر کشورمان در هشت سال دفاع مقدس جهاد کرده و پیروز شد و در انقلاب اسلامی نیز به موفقیت رسید، به برکت قرآن بوده است.

حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر بیان کرد: تمامی مشکلات اجتماعی، سیاسی، خانوادگی به خاطر دوری از قرآن بوده است و هم اکنون نیز جریان«عرفی‌سازی دین» آغاز شده و دین را تفسیر به رای می‌کنند.

وی تاکید کرد: قرآن به جای مردم باید ملاک حق و باطل باشد و عرفی‌سازی دین و قرآن نوعی تحریف و بدترین نوع تحریف است.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: قرآن کریم شفا است به شرطی که خود را مریض دانسته و از قرآن شفا گرفت.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید قرآن را روخوانی کرده و معارف و مفاهیم آن مطرح شود تا از آن خطر جدی در امان باشیم.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا