شهرستان ها

مراسم استقبال از محرم در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- شهردار اردبیل گفت: مراسم باشکوه استقبال از ماه محرم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب اردبیل و عموم مردم، ۱۲ تیر در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی مراسم استقبال از ماه محرم که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی و مداحان پیشکوت استان و ریش سفیدان محلات ششگانه برگزار شد، اظهار کرد: مراسم استقبال از ماه محرم باحضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و عموم مردم به همراه تجلیل از پیرغلامان حسینی ۱۲ تیرماه در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: احیای فرهنگ عزاداری سنتی اردبیل از دیگر برنامه شهرداری برای ماه محرم امسال است که این مراسم در شأن اردبیل دارالارشاد و حسینی اجرا می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه سال های طولانی است شهرداری اردبیل اقدام به برگزاری آئین باشکوه استقبال از محرم در اردبیل می کند، افزود: عزاداری برای امام حسین (ع) دفع‌کننده تمام بلایا و از بین برنده آثار گناهان است.

صفری اظهار کرد: عشق به امام حسین (ع) نه تنها بشریت را در مسیر سلامت روحی و نفسانی قرار می‌دهد بلکه زمینه حریت و آزادگی آنها را مهیا می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ برگزاری چنین مجالس و محافلی نه تنها ذخیره شب قبر بوده بلکه بسیاری از انسان‌های بی‌خبر را در مسیر عشق به امام حسین (ع) و وفای یاران باوفایش هدایت و رهنمون کرده است.

همچنین در ادامه این جلسه سید ابراهیم میرعباس زاده دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: ۲۶ ذی الحجه مراسم طشت گذاری در اردبیل اجرا و تجلیل از پیرغلامان باحضور محلات مراسم استقبال از محرم برگزار می‌شود.

جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه بیان کرد: محله محوری و حضور پیرغلامان حسینی در عزاداری ها و مراسم های حسینی محوریت برنامه های مراسم استقبال از ماه محرم در اردبیل است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا