شهرستان ها

مراسم بزرگداشت آیت الله باکویی در ساری برگزار شد

ساری- مراسم بزرگداشت آیت الله زین العابدین باکویی امام جمعه فقید و اسبق فریدونکنار و استاد حوزه علمیه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در مازندارن در دودانگه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله باکویی در دودانگه گفت: آیت الله شیخ زین العابدین باکویی از فرهیختگان و از افتخارات بوده است.

وی ضمن تسلیت ارتحال عالم وارسته و فقیه عالیقدر مدرس والامقام حضرت آیت الله شیخ زین العابدین باکویی، افزود: یکی از مشکلات ما انسان‌ها این است که سود و زیان خودمان را نمی‌دانیم چه چیزی به نفع و چه چیزی به ضرر ماست و گاهی برعکس فکر می‌کنیم، یعنی یا جهل داریم و یا غفلت.

این مسئول یادآور شد: بشر در طول تاریخ در زمینه اینکه چه کاری درست است و چه کاری نادرست دارای مشکل بوده است، امروز هم ما باوجود رونق علم و دانش این مشکلات را داریم، گاهی بشر مرتکب اعمالی می‌شود که نه فطرت و نه عقل می‌پسندد.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: عالمانی همچون شیخ باکویی‌ها افتخار مازندران و کشور بودند، علم در مقابل جهل قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: نتیجه مصاحبت با علما پاکیزه شدن جان و تن است زیرا آنان هستند که می‌توانند جامعه را با تعالیم وحی آشنا کنند و مردم هم باید قدردان و قدرشناس مقام علم و عالمان بوده و تعالیم را از آن‌ها بیاموزند و به رهنمودهای آنها توجه و عمل کنند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: یکی از بهترین دستاوردهای دین نماز اول وقت است، تصمیم بگیرید اولاً همیشه باوضو باشید و ثانیاً همیشه نماز اول وقت بخوانید.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا