شهرستان ها

مراسم درختکاری در بوشهر برگزار شد

بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از برگزاری آئین کاشت نهال در بوستان امید و دیگر فضاهای سبز روستای دویره بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین گرشاسبی صبح شنبه در حاشیه آئین کاشت نهال شهدای خدمت در بوستان امید روستای دویره بوشهر اظهار داشت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، از سال گذشته این طرح آغاز شد تاکنون ۳۸ میلیون نهال در استان بوشهر تولید و غرس شده است.

وی با بیان اینکه در طول ۴ سال افزون بر ۱۶ میلیون اصله نهال در استان بوشهر تولید و در مناطق مختلف کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه چهار ساله در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در عرصه‌های جنگلی، زراعی، فضای سبز و بیابانی کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به کشت نهال در روستای دویره افزود: بر اساس تدابیر اندیشیده شده توسط دهیاری و خانه احسان این روستا مبنی بر درختکاری در فضای روستایی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین منابع طبیعی و خانه احسان روستای دویره امروز شاهد کاشت تعداد ۵۰۰ اصل نهال با مشارکت دهیاری این روستا هستیم.

وی به طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در استان نیز اشاره و گفت: در راستای طرح‌های بیابان‌زدایی ۳۵ هزار هکتار جنگل‌کاری و چهار هزار و ۴۰۰ هکتار پروژه مدیریت روان آب و ذخیره نزولات انجام شده است.

گرشاسبی به وجود ۹۶۰ هزار هکتار اکوسیستم بیابانی در استان اشاره و ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار مدیریت جنگل‌های دست کاشت را از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در مقابله با بیابان‌زایی اعلام کرد.

همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ۵۰۰ اصل نهال در بوستان امید و دیگر فضاهای سبز روستای دویره بوشهر کاشته شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا