شهرستان ها

مراسم شب‌های قدر در ۱۰ امامزاده شاخص استان زنجان برگزار می شود

زنجان-معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امسال مراسم عزاداری و شب‌های قدر در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی‌تبریزی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان، میزبان اجرای طرح ضیافت بهاری از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا دوم اردیبهشت‌ماه امسال هستند.

وی افزود: حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده محمد حاج سیران، بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) سجاس در شهرستان خدابنده، امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهر آب‌بر طارم، امامزاده یعقوب (ع) صائین قلعه و امامزاده اسماعیل (ع) در شهرستان ابهر امسال میزبان زائران و روزه‌داران ماه مبارک رمضان در شب‌های قدر خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با فرارسیدن سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع)، مراسم عزاداری و احیای شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور سخنرانان و مادحان و دعاخوانان مطرح استان برگزار خواهد شد.

موسوی تبریزی افزود: طرح ضیافت بهاری برنامه‌های مختلفی مثل اقامه نمازهای جماعت در اوقات سه‌گانه، برگزاری مراسم تحویل سال جدید، اجرای مراسم دعا و نیایش و جزء‌خوانی قرآن‌کریم و استقرار روحانیون برای پاسخ‌گویی به سؤالات مردمی و ارائه مشاوره و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان، اهدای سبد کالا به خانواده‌های کم‌درآمد و برپایی سفره‌های افطار ساده را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه لزوم رعایت نکات بهداشتی در مراسم احیاء، گفت: از شهروندان دعوت می‌کنم به همراه خانواده در اماکن مقدس حضور بهم رسانده و از فرصت بهره‌گیری از رحمت و برکات خداوند متعال در این شب‌های سرنوشت‌ساز استفاده کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا