شهرستان ها

مراکز خیریه‌ دزفول بدون اخذ مجوز اجازه جمع‌آوری فطریه را ندارند

دزفول- مسئول شورای زکات شهرستان دزفول گفت: مؤسسه‌های خیریه، انجمن‌ها، تشکل‌ها و گروه‌های جهادی در دزفول بدون اخذ مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان، اجازه جمع‌آوری زکات فطره را ندارند.

حجت الاسلام سید علی رکنی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق با هر سال جلسه شورای زکات شهرستان دزفول به ریاست امام جمعه به‌عنوان رئیس شورای زکات شهرستان دزفول و با حضور فرماندار ویژه به‌عنوان قائم‌مقام شورای زکات شهرستان و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شده هیچ مؤسسه و مرکز خیریه‌ای بدون اخذ مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان دزفول که در کمیته امداد شهرستان مستقر است، اجازه جمع‌آوری زکات فطره را ندارد.

مسئول شورای زکات شهرستان دزفول از عموم مردم تقاضا کرد به‌منظور هزینه کردِ هدفمند و مستند زکات فطره با رعایت دقیق موازین شرعی و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، وجوه زکات فطره خود را فقط به صندوق‌های دارای آرم شورای زکات یا مؤسسه‌های دارای مجوز از شورای زکات تحویل دهند.

حجت‌الاسلام رکنی زاده با تاکید بر لزوم صیانت از اموال مؤمنان و لزوم قانون مداری، گفت: مردم در صورت مشاهده صندوق‌های غیرمجاز و فاقد آرم شورای زکات شهرستان و همچنین اعلام شماره‌حساب‌های شخصی در فضای مجازی موارد را به دبیرخانه مستقر در کمیته امداد دزفول به شماره تماس ۰۶۱۴۲۲۴۴۱۱۰ و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی یادآور شد: آخرین مهلت دریافت مجوز از دبیرخانه شورای زکات روز چهارشنبه مورخ ۳۰ فروردین‌ماه جاری است.

مسئول شورای زکات شهرستان دزفول با بیان اینکه تمام صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره در سطح شهرستان باید به‌صورت متحدالشکل با آرم شورای زکات اقدام به جمع‌آوری زکات فطره کنند، گفت: گروه‌ها و مراکزی که در فضای مجازی برای جمع‌آوری زکات فطره تبلیغ می‌کنند، باید شماره مجوز از دبیرخانه و آرم شورای زکات را در اطلاعیه خود درج کرده و از اعلام شماره حساب‌های شخصی خودداری کنند.

به گزارش مهر، امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان دزفول در اولین جلسه شورای زکات شهرستان اظهار کرد: زکات فریضه‌ای است که باید انجام شود چرا که زکات یک امر الهی است و اطاعت از امر الهی عبادت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه زکات امری حاکمیتی است، افزود: به همین دلیل ضرورت دارد که این امر سامان‌دهی شود تا علاوه بر جلوگیری از سوءاستفاده، نیازمندان واقعی شناسایی شده و در اسرع وقت مطابق با موازین شرعی هزینه شود.

وی تصریح کرد: کسانی که تک‌روی می‌کنند باید متوجه حساسیت موضوع بوده و طبق قانون هماهنگ عمل کنند. ما در این زمینه دارای مسئولیت شرعی هستیم و باید به‌صورت سازمان یافته زکات را از مردم دریافت و به دست مستحقان واقعی شهرستان برسانیم.

امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان دزفول با تاکید بر لزوم هماهنگی میان سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط با این امر همچون کمیته امداد و بهزیستی برای ساماندهی هرچه بهتر زکات فطره، گفت: مراکزی که قصد جمع‌آوری زکات فطره را دارند، طی نامه‌ای توسط سازمان‌های مربوطه به دبیرخانه شورای زکات معرفی شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا