شهرستان ها

مردم بر اساس معیارهای رهبر انقلاب گزینه اصلح را پیدا کنند

آستارا- امام جمعه آستارا گفت: مردم بر اساس معیارهای رهبر معظم انقلاب گزینه اصلح را در انتخابات پیش رو پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) ضمن بیان اهمیت و فلسفه حج، آن را معیاری برای سنجش سایر عبادت‌ها و از ارکان اساسی اسلام دانست و اظهار کرد: علاوه بر آثار معنوی بسیار زیاد محلی برای اجتماع سالانه مسلمانان و بیانگر برابری در نزد پروردگار عالم است.

امام جمعه آستارا نیت خالص و روح تقوای موجود در مناسک حج را معیار اصلی پذیرش آن دانست و گفت: خداوند به ظاهر هیچکدام از اعمال ما نیاز ندارد و آنچه به او می‌رسد اطاعت و فرمانبرداری ما از دستورات پروردگار است که به عنوان امتحان برای برتری یافتن نزد او قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اجتماع مسلمانان از نژادها، رنگ‌ها و زبان‌های مختلف در کنار همدیگر در مراسم حج نشان دهنده وحدت و قدرت اجتماعی و سیاسی مسلمانان است، افزود: اعلام بیزاری و «برائت از مشرکین» یادگار حضرت ابراهیم و از مهمترین پیام‌های حج است که با تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید امسال فراتر از سال‌های گذشته انجام گیرد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی ضمن محکوم کردن جنایات جدید رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکای جنایتکار در کشتار آوارگان و پناهجویان غیرنظامی فلسطینی در اردوگاه‌های مختلف آن را نقض آشکار حقوق بشر دانست و گفت: زنان و کودکان بی گناه قربانی وحشی گری صهیونیست‌های خبیث شده‌اند.

وی با تأکید بر استمرار مقاومت گفت: نتیجه این ایستادگی و مقاومت این شد که فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور رسمی پذیرفته شده و موج بیداری بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی در جهان راه افتاده و امروز همه مردم دنیا با شعار «مرگ بر اسرائیل» بیزاری و برائت خود را از آنان اعلام می‌دارند.

امام جمعه آستارا به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز پرداخت و ضمن تقدیر از شورای محترم نگهبان در بررسی پرونده نامزدها و اعلام نامزدهای تأیید صلاحیت شده از اقدام سریع و دقیق رسانه ملی در ایجاد فرصت برابر برای تبلیغات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تشکر و قدردانی کرد.

وی حضور حداکثری را اصل مهم اول و انتخابات نامزد اصلح را دیگر اصل مهم انتخابات دانست و افزود: مردم به برنامه‌های نامزدها توجه کنند و بر اساس معیارهای بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و بررسی سوابق عملکرد نامزدها، گزینه اصلح را پیدا کنند و به آن رأی بدهند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی در پایان ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی از زحمات و خدمات مجموعه وزارت جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر کرد و از کشاورزان خواست جهت جبران خسارت‌های احتمالی حتماً محصولات خود را بیمه کنند.

وی توصیه کرد ضمن بهره گیری از مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف تولیدات کشاورزی از ظریف مردمی جهت نهال کاری و تحقق طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال نیز استفاده کنند.‌

آگهی
دکمه بازگشت به بالا