شهرستان ها

مردم تحلیل دقیقی از درآمد و هزینه حسینیه اعظم زنجان ندارند

زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مردم تحلیل و توقع بدون ارزیابی از درآمد و هزینه حسینیه اعظم زنجان ندارند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص درآمد و هزینه‌کرد نذورات حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: حسینیه یکی از مکان‌های مذهبی محسوب می‌شود که بر اساس قانون مدیریت آن زیر نظر اوقاف بوده و هیئت امنای آن را اوقاف و امور خیریه تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان در سال حدود ۵ میلیارد تومان از محل نذورات درآمد دارد، بیان کرد: ۲ تا ۳ میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و مدیریت این مجموعه می‌شود و با توجه به اینکه حسینیه در همه اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌هایی را اجرا می‌کند، بیش از ۲ میلیارد تومان هم به هزینه مراسم اختصاص دارد.

جایگاه حسینیه اعظم زنجان ملی و درآمدش شهری است

کرمی با اشاره به اینکه ارزیابی مردم و مسئولان نسبت به نذورات حسینیه دقیق نیست، ابراز کرد: یک تحلیل بدون مطالعه نسبت به حسینیه ایجاد شده است؛ چراکه جایگاه این مکان مذهبی ملی و حتی جهانی بوده اما درآمد آن فقط در حد شهر زنجان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به مشارکت حسینیه اعظم زنجان در فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، برپایی موکب اربعین با پذیرایی آبرومندانه در سامرا، تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی در ایام کرونا، کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان از جمله مشارکت‌های اجتماعی این مکان مذهبی است.

کرمی یادآور شد: مؤسسه مصباح در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کند که درآمد آن نیز به نذورات اضافه می‌شود، علاوه بر این درمانگاه حسینیه نیز به مزایده گذاشته شد و ماهی ۴۳ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کنند و درآمدهایی همچون اجاره پارکینگ هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حسینیه یک زمین در گلشهر و یک زمین در مشهد مقدس دارد، تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار طرحی ارائه کرده که چندین طبقه منزل مسکونی در مشهد احداث شود و تعدادی از آن‌ها برای اقامت زائران زنجانی و درآمدزایی برای حسینیه مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری در زمین گلشهر نیز چندین بار اطلاعیه صادر کردیم اما تا کنون اتفاقی نیفتاده است. با این وجود هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان پیگیر موضوع می‌کنم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا