شهرستان ها

مرمت دو بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج- معاون میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرمت دو بنای تاریخی در شهرستان های کهگیلویه و گچساران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم دادی نژاد ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: ۲ بنای تاریخی در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار مرمت می‌شوند.

دادی نژاد عنوان کرد: بنای تاریخی کوشک «گودنگون» احتمال می‌رود یک رصدخانه تاریخی بوده و رصدخانه‌ها به عنوان مرکز شکوفایی علوم و فنون تمدن ایران زمین دارای ارزش تاریخی هستند که مرمت این سازه تاریخی با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا می‌شود.

وی افزود: این دومین مرحله از مرمت این بنای تاریخی در دولت سیزدهم است.

معاون میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه این بنای تاریخی پیش از این تا زیر سقف در خاک و آوار فرو رفته بود، گفت: همچنین به تازگی عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی مسجد «چهل ستون» در بافت تاریخی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: مرمت بخش‌هایی از بافت تاریخی مانند کاروانسرا، حجره‌ها و بازار تاریخی، واگذاری حمام و کاروانسرای کهیار به بخش خصوصی، برنامه‌ریزی برای ثبت بخش‌هایی از بافت تاریخی دهدشت در فهرست بناهای تاریخی جهان از اقدام‌هایی است که در یک ساله گذشته تاکنون برای احیای این بافت ۳۷ هکتاری انجام‌شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا