شهرستان ها

مرکز «اندوسونوگرافی» در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: برای نخستین بار مرکز اندوسونوگرافی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی خواهد شد.

ارسلان خالدی‌فر در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: این تجهیزات پزشکی پیشرفته به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به مرکز آموزشی درمانی هاجر شهرکرد اختصاص می‌یابد.

وی افزود: این تجهیز ات شامل یک دستگاه اندوسونوگرافی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال، یک دستگاه سونوگرافی کالر داپلر پیشرفته به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، مجموعه کامل ویدئوآندوسکوپ به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و ۳ انکوباتور نوزاد به ارزش ۵ میلیارد ریال است.

خالدی‌فر تصریح کرد: اندوسونوگرافی از بهترین روش‌ها برای تشخیص اختلالات دستگاه گوارش بوده که از تلفیق ۲ بخش تصویری آندوسکوپی و سونوگرافی تشکیل شده است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص یک دستگاه رادیولوژی تمام‌دیجیتال و اتوآنالایزر تمام‌اتوماتیک پیشرفته به بیمارستان سیدالشهدای فارسان در چهارمحال و بختیاری به ارزش ۷۰ میلیارد ریال یادآور شد: دستگاه رادیولوژی تمام‌دیجیتال پیشرفته ۴۵ میلیارد ریال و دستگاه اتوآنالایزر تمام‌اتوماتیک پیشرفته ۲۵ میلیارد ریال ارزش دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تأکید کرد: بیمارستان سیدالشهدای فارسان به تجهیزات پزشکی مورد نیاز شامل تخت بستری، ویلچر، لاکر، تخت معاینه، تشک مواج، مانیتور و کپسول اکسیژن مجهز شده است.

وی اظهار داشت: در رادیولوژی دیجیتال تصویر روی یک فیلم تهیه نمی‌شود و به‌صورت مستقیم روی صفحه مانیتور مشاهده می‌شود.

خالدی‌فر بیان کرد: در این روش می‌توان با تزریق مواد خاصی به بیمار، تصویربرداری رنگی تهیه کرد که با توجه به سرعت بالا، پزشک رادیولوژیست به‌راحتی می‌تواند به تصاویر و اطلاعات دسترسی داشته باشد.

وی گفت: در این روش اشعه کمتری به بیمار وارد می‌شود و کیفیت بالای گرافی در آن قابل توجه است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا