شهرستان ها

مرکز تخصصی ناباروی سطح ۲ در بیمارستان شهید مدرس ساوه افتتاح شد

ساوه- سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: مرکز تخصصی ناباروی سطح ۲ در بیمارستان شهید مدرس ساوه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کریمی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های دانشکده علوم پزشکی ساوه در ایام الله دهه فجر گفت: امروز شاهد افتتاح مرکز تخصصی ناباروی سطح ۲ در بیمارستان شهید مدرس ساوه هستیم که جز تکالیف قانون جوانی جمعیت است و با هدف افزایش جمعیت و حمایت از زوجین نابارور در دانشکده علوم پزشکی ساوه رقم خورد.

کریمی با بیان اینکه این مرکز با اعتبار ۳ میلیارد تومان راه اندازی شده است، گفت: در این مرکز زوجین از خدمات متخصص ارولوژیست، روان شناس، متخصص زنان و آزمایشگاه برخوردار می‌شوند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: در حال حاضر ۸۸۹ زوج نابارور در دو شهرستان ساوه و زرندیه ثبت سامانه شده‌اند که با راه اندازی این مرکز زوجین نیاز به مراجعه به شهرهای همجوار برای درمان نخواهند داشت.

کریمی گفت: مرکز اچ دی یو نیز امروز با ظرفیت ۶ تخت برای مادران باردار که بعد از جراحی و مرخص شدن ازICU شرایط انتقال به بخش عادی را ندارند و نیاز به مراقبت ویژه‌تری در بحث تنفس دارند در بیمارستان مدرس راه اندازی شد.

وی افزود: در گذشته مادران نیازمند به مراقبت ویژه در بخش عادی و ای سی یو بستری می‌شدند با راه اندازی بخش اچ دی یو خدمات ویژه‌تری به آنها داده می‌شود.

کریمی ادامه داد: خوابگاه پسران امام علی (ع) دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز امروز همزمان با ۲۰ خوابگاه پسران در سایر دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت به صورت مجازی افتتاح شد.

وی افزود: این خوابگاه با ۲۴ واحد با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان راه انداز شد و ظرفیت پذیرش ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانشجو را دارد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: هشتمین پایگاه اورژانس شهری نیز در زرندیه بهره برداری شد با راه اندازی این پایگاه به اهداف ششم توسعه در خصوص راه اندازی پایگاه‌های اورژانس رسیدیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا