شهرستان ها

مسئله عفاف از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن است

رشت – عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با تاکید بر لزوم تبیین درست جایگاه عفاف و حجاب در جامعه، گفت: مسئله عفاف از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن است و باید ابعاد مختلف آن مورد تببین قرار گیرد.

اشرف جناتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: ناآگاهی اجتماعی در زمینه عفاف و حجاب سبب شده تا این امر مهم در بین برخی افراد نادیده گرفته شود.

وی با تاکید بر رعایت حجاب در مقابل نامحرم برای جوانان و دختران، افزود: فرهنگ و فلسفه موضوع عفاف و حجاب بین جوانان و اقشار مختلف جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه فلسفه اصلی حجاب برای جوانان باید به درستی تبیین شود تا تصور نکنند حجاب محدودیت نظام است، گفت: برخی دختران هنوز نمی‌دانند حجاب باید در مقابل نامحرم رعایت شود و متوجه این حد و مرز نشده‌اند و بعضی‌ها تصور می‌کنند رعایت حجاب برای نیروی انتظامی و گشت ارشاد و… است.

اشرف جناتی با بیان اینکه کمیت و حدود پوشش در اسلام مشخص شده است، اظهار کرد: حجاب در اقلیم‌ها و مناطق مختلف جغرافیایی مختلف و سلیقه‌ها با هم فرق دارند بنابراین ما باید با توجه به ذوق و سلیقه مناطق مختلف به مسئله کیفیت و نوع پوشش توجه کنیم.

وی با اشاره به برخی خودنمایی‌ها و جلوه گری‌ها، افزود: با تبیین درست در مورد لزوم رعایت کمیت پوشش باید جلوی خودنمایی و جلوه‌گری در برابر نامحرم گرفته شود.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی، مسئله عفاف را از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن کریم دانست، گفت: فضیلت شناسی و آگاهی از آثار ارزشمند حجاب و عفاف در جامعه باید مورد تبیین قرار گیرد.

جناتی با اشاره به اینکه حجاب ابعاد عمیق، گسترده و چند لایه‌ای دارد، گفت رعایت فضیلت ارزشمند و اخلاقی حجاب، آثار فردی و اجتماعی زیادی دارد.

وی ادامه داد: بررسی و شناخت ابعاد مختلف جایگاه عفاف و حجاب از منظر قرآن مورد تاکید است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا