شهرستان ها

مسئولان از انتقادات صحیح و دلسوزانه خبرنگاران استقبال کنند

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: مسئولان از انتقادات صحیح و دلسوزانه خبرنگاران استقبال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم از حجاب و عفاف که حکم خدا است عقب نشینی کنیم، ما از نماز و روزه و حج و از خمس و زکات و از امر به معروف و نهی از منکر کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به اینکه دفاع از حکومت اسلامی و دفاع از ولایت فقیه که ادامه حکومت ائمه است، وظیفه امروز ما است گفت: دشمن می‌خواهد سد محکم ولایت را بشکند، اما کور خوانده است، اصلاح عیب‌های موجود نظام اسلامی و بر سر کار آوردن افراد صالح و مؤمن از راه انتخابات و مشورت دادن به مسئولین و خیرخواهی برای جمهوری اسلامی و دلسوزی برای ایران عزیز تکلیف ما است.

فتاح دماوندی با بیان اینکه اگر یک مسئولی حکم خدا را اجرا می‌کند، باید از او حمایت کنیم و اگر با فساد مبارزه می‌کند از او حمایت می‌کنیم افزود: اگر مسئولی از حق مظلوم دفاع می‌کند از او پشتیبانی می‌کنیم، از دادستان محترم شهرستان دماوند به خاطر مبارزه با بی‌حجابی و اجرای قانون حجاب تشکر می‌کنیم و پشتیبان ایشان هستیم و از نیروی محترم انتظامی می‌خواهیم که در مورد عفاف و حجاب به وظیفه قانونی خود عمل کنند، در همه ادارات، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، ورزشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها باید قانون حجاب رعایت شود.

وی عنوان داشت: در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷، محمود صارمی به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و این روز، روز خبرنگار نام گرفت، خبرنگاران در ایران اسلامی وظیفه سنگینی بر دوش دارند. رساندن خبرهای راست و مفید و تحلیل‌های منصفانه و بیان مطالبات مردم و امید دادن به مردم تکلیف مهم این خدمتگزاران عزیز است و رسانه‌های دشمن با تحلیل‌های مغرضانه و وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و مخفی کردن جلوه‌های امیدبخش و بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن موفقیت‌ها، ناامیدی را در جامع تزریق می‌کنند.

امام جمعه دماوند عنوان داشت: خبرنگاران ایرانی و دوستدار کشور باید محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنند و با خبرهای ارزشمند خود، با تحریف و دروغ پردازی دشمن مبارزه کنند و واقعیت‌ها را آنچنان که هست در راه منفعت کشور به مردم مخابره کنند، خبرنگاران پرتلاش ما به حمایت مادی و معنوی نیاز دارند، این عزیزان، رزمندگان جبهه جهاد تبیین و اطلاع رسانی صحیح هستند و اگر یک خبرنگار از رئیس یا کارمند اداره‌ای گله‌ای گزارش می‌کند و درد دل مردم را بیان می‌کند نباید تهدید بشود و آن مسئول حق ندارد تهدید کند، چون خبرنگار منفعت مردم و منفعت نظام اسلامی را در نظر دارد.

وی افزود: مسئولین باید از انتقادات صحیح و دلسوزانه خبرنگاران استقبال کنند و سعی کنند رفتار خود را اصلاح کنند، خبرنگاران دشمن ما نیستند، بلکه دوست دلسوز ما هستند. البته خبرنگاران محترم باید همیشه انصاف داشته باشند و خودشان را به جای آن مسئول بگذارند و مشکلات و محدودیت‌های آن مسئول را هم در نظر داشته باشند. سو استفاده از قدرت قلم و دوربین در عرصه خبرنگاری و دخیل کردن اغراض و بدخواهی‌های شخصی و هوای نفس شیطانی، خطری است که خبرنگاران را تهدید می‌کند و همه ما در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

خطیب نماز جمعه دماوند ضمن گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در تهران عنوان داشت: حضور پرشور مردم در نماز جمعه پشتوانه مطالبه‌گری امام جمعه است تا بتواند خواسته‌های مردم را در تریبون نماز جمعه با جرأت و اقتدار بیان کند مسئولین هم انشاالله توجه خواهند داشت، تریبون نماز جمعه متعلق به مردم و انقلاب است و امام جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب در بیان مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی کشور و جهان است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا