شهرستان ها

مسئولان ترک فعل در حوزه رعایت عفاف و حجاب را کنار بگذارند

کرج- امام جمعه کرج گفت: از مسئولان می‌خواهیم ترک فعل در حوزه رعایت عفاف و حجاب را کنار گذاشته و قوانین را با قاطعیت در جامعه اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: مادران و همسران شهیدان از نسل جدید تقاضا دارند که امانت انقلاب اسلامی حفظ شود و مسئولان و مردم باید این مهم را به عنوان یک اصل اساسی مود توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است که باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم ترک فعل را کنار گذاشته و قوانین را با قاطعیت در جامعه اجرا کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به ۱۷ دی‌ماه روز کشف حجاب توسط عنصر دست‌نشانده و مزدور انگلیس در سال ۱۳۱۴ بیان کرد: نگاه به تاریخ معاصر بیانگر آن است که یکی از سیاست‌های مخالفت با عفاف و حجاب آن است که از این مهم به عنوان وسیله سیاسی برای تضعیف قدرت اسلام استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشف حجاب یک وسیله استعماری در دست غرب برای سلطه در جوامع است و اختصاص به ایران اسلامی ندارد چرا که غرب به دنبال از بین بردن تمدن اسلام و استفاده ابزاری از بانوان است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: این استفاده ابزاری از بانوان از اواخر دوره قاجار آغاز شد و نخستین گروهی که از این روش برای گسترش افکار و رخنه در فرهنگ اسلامی ایران استفاده کردند گروه بهائیت بودند.

وی اظهار کرد: فرقه ضاله بهائیت اولین گروهی است که به صورت سازماندهی شده به کشف حجاب در ایران اسلامی در جریان اغتشاشات دست زد و بی‌حجابی توسط این جریان مدیریت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: نخستین حرکت پیروان فرقه ضاله بهائیت در دوره ناصرالدین شاه توسط زنی مشهور و فاسد بود که کشف حجاب در برهه‌های مختلف ریشه در این فرقه فاسق دارد، البته موفق به این امر نشدند.

وی گفت: در دوره رضاخان بی سواد کشف حجاب صورت گرفت و سیاست‌های این شخص هم شکست خورد و در دوره پسرش نیز با استفاده از روش‌های نرم در عرصه عفاف و حجاب ادامه یافت.

امام جمعه کرج با اشاره به دیدار حضرت رهبر معظم انقلاب با مردم قم و سخنرانی در خصوص مساله حجاب گفت: با حرکت‌های بی برنامه و مدیریت نشده کاری از پیش نمی‌رود بنابراین هرکسی در هر تریبونی که است باید کارهای اساسی و ریشه‌ای داشته باشد.

وی افزود: کسی نمی‌تواند حجاب را انکار کند و همچنین گاهی تهمت زدن به افراد بی دینی است چراکه به ظاهر افراد نمی‌توان گفت که ضد انقلاب هستند چنانچه دیدیم از برخی از این افراد ضد انقلاب کاری خواست اما در زمین دشمن نرفتند.

وی بیان کرد: اگر زن به لحاظ اخلاقی آسیب ببیند فرهنگ و جامعه نیز خراب می‌شود بنابراین دشمن برای نابودی جامعه از ابتذال زن آغاز می‌کند.

امام جمعه کرج با اشاره توهین جبهه استکباری به ساحت مقدس رسول خدا ادامه داد: این روزها نیز می‌بینیم که مستکبرین اهانت به رسول خدا و سید نظام اسلامی دارند و این سیل و حرکت را در جهان را انداختند که با این اقدامات عزم و اراده ملت ایران اسلامی در دفاع از ارزش‌ها مستحکم‌تر می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص این اقدام توهین‌آمیز دشمنان با قاطعیت بیشتر وارد عمل شود و موضوع را پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز متذکر شد: اصل اولیه جمهوری اسلامی ایجاد روابط دوستانه با همه کشورها است اما به شرط آنکه چنگ به صورت نظام اسلامی نزنند که اگر این کار صورت گرفت باید با قاطعیت بیشتری برخورد شود و بار اول نیست که بخواهیم به آنها تذکر بدهیم بنابراین اعتبارنامه سفیر لغو شده و اقدامات بازدارنده صورت گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا