شهرستان ها

مسائل فرهنگی نیازمند برنامه ریزی عملیاتی از دوره پیش دبستانی است

بندرعباس – استاندار هرمزگان گفت: مسائل فرهنگی نیازمند برنامه ریزی عملیاتی و بنیادین از دوره ی پیش دبستانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست دکترعبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه مردم بندرعباس برگزارشد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر جهاد فرهنگی تاکید زیادی دارند که تحقق این مسئله نیازمند برنامه ریزی و انجام کارهای ویژه است.

وی افزود: در سطح جلسات، دستور کارها و برنامه ریزی‌های حوزه فرهنگ نیز باید شاهد تحول باشیم تا زمینه کار جهادی مورد تاکید رهبرمعظم فراهم شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به برخی حوادث و اتفاقات اخیر در سطح جامعه گفت: کارگروه های تخصصی شورا برای این مسائل ضمن بررسی دقیق علت ها و معلول ها باید رویکرد ها و برنامه ها را جهت طرح در شورا آماده کنند.

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ سازی از کودکی، تصریح کرد: فرهنگ ترویجی باید با برنامه ریزی در مقاطع کوتاه مدت و بلند مدت همراه با ضمانت اجرایی از دوره پیش دبستانی و دبستان آغاز شود تا مصونیت از آسیب های اجتماعی فرزندانمان را شاهد باشیم.

دوستی برش استانی مهندسی فرهنگی را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: باید متولیان بخش های مختلف برش استانی مهندسی فرهنگی تعیین و برنامه ریزی ها شروع شود تا مدیران در جلسات شورای فرهنگ عمومی گزارش پیشرفت کارها را ارائه دهند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه مباحث فرهنگ و ترویج آن در جامعه را نباید به کمبود بودجه گره زد، گفت: انجام برخی مسائل نیازمند بودجه و ساختار خاصی نیست و با ابتکارعمل می توان از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد امور و رسیدن به خروجی هدفگذاری شده، بهره برد.

گفتنی است در این جلسه موضوعات تهیه پیوست فرهنگی معماری استان، ایجاد نگارخانه دائمی پوشش اسلامی و احیاء کارگروه ها و کمیته های تخصصی شورا از سوی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان مورد تاکید قرارگرفت و در پایان با حضور اعضا اصلی و مدعوین از پوستر جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام رونمایی شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا