شهرستان ها

مسابقات قرآن سبب ارتقا کنشگری دانش آموزان می‌شود

مشهد- مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن سبب ارتقا کنشگری دانش آموزان می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میکائیل باقری ظهر پنجشنبه در نشست خبری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، به ضرورت برگزاری انتخابات پرشور اشاره و اظهار کرد: مردم شریف، بصیر و هوشمند ایران اسلامی در انتخابات، حماسه‌ای دیگری خلق رقم می‌زنند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی ۹ دوره میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور را برعهده داشته است و دو رویداد این مسابقات، در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: طرح روخوانی و روان خوانی قرآن شهید عاصمی به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی در حال اجرا است و امید است آن را به اجرا در سطح کشور برسانیم.

باقری افزود: نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در ۵ رشته قرائت قرآن کریم، حفظ ۱۰ جز، حفظ کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام در مشهد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مسابقات پشتوانه تربیت قراء کشوری و بین المللی است، افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور از ۲۴ خرداد تا شنبه ۲۶ خرداد برگزار و به صورت زنده از رسانه ملی پخش می‌گردد.

وی افزود: اگر هر سال کیفیت مسابقات قرآنی کشور بهتر می‌شود منشأ و مبدا آن مسابقات قرآن دانش آموزی است که باعث ارتقا سطح قرائت و ترتیل کشور شده است.

باقری گفت: مسابقات قرآن سبب ارتقا کنشگری دانش آموزان می‌شود و فرهنگیان در ۳ سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری در ۵ رشته با هم رقابت می‌کنند که مرحله نهایی و کشوری با حضور ۱۶۰ نفر در مشهد برگزار می‌گردد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا