شهرستان ها

مسابقات محافل قرآن در محلات خوزستان برگزار می‌شود

اهواز- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و خیریه خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات قرآنی محلات گفت: امید است بتوان این محافل را در ماه‌های آینده برای خوزستان برگزار کرد.

حجت‌الاسلام فائز فائزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ایران یکی از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی کشور به شمار می‌رود که در این هفته به میزبانی استان خوزستان در حال برگزاری است.

وی افزود: برگزاری این مسابقات یک امتیاز ویژه‌ای است که به خوزستان داده شد چرا که این استان یکی از پایتخت‌های قرآنی و یکی از مجموعه‌های بزرگ جامعه قرآنی در این استان قرار گرفته است؛ علاقه‌مندان به قرآن در خوزستان بسیار زیاد هستند و این باعث می‌شود تا در زمینه قرائت، لحن و صوت به‌راحتی قرآن قرائت کنند.

حجت الاسلام فائزی عنوان کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های خوبی که در این مسابقات طراحی شد، اجرای برنامه‌های جنبی بود؛ مثلاً برگزاری محافل قرآنی که از ۲۸ آذرماه تا ۲۸ دی‌ماه (روز اختتامیه مسابقات) ۱۵۰ محفل قرآنی در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سطح بسیار خوب این دوره از مسابقات بیان کرد: متسابقان با کیفیت خیلی خوبی به ارائه برنامه‌های خود پرداختند و رقابت‌ها بسیار نزدیک و حرفه‌ای است؛ امسال به اعتراف بسیاری از دوستداران و علاقه‌مندان قرآنی که در استان‌های دیگر برنامه را دیدند، سطح مسابقات بسیار فراتر از سطح کشوری و کیفیت برنامه بسیار عالی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و خیریه خوزستان یادآور شد: استقبال پرشور نوجوانان و جوانان از این دوره از مسابقات با وجود ایام امتحانات خیلی خوب بود؛ این قشر علاقه‌مند به حضور و گوش دادن به قرائت‌ها هستند.

وی از دعوت بیش از ۲۰ قاری بین‌المللی به چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ایران خبر داد: این محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی برگزار شده است؛ معمولاً محافل را در شهرهای بزرگ و یا پرجمعیت برگزار می‌کنند ولی با ابتکار در خوزستان محافل قرآنی در روستاهایی محوری و آن هم با استقبال باشکوه مردم برگزار شد.

حجت الاسلام فائزی با اشاره به اینکه یکی از امتیازات این دوره از مسابقات قرآنی کشور برگزاری محافل قرآنی بود که دیگر نقاط کشور معمولاً فقط ماه رمضان این محافل را برگزار کرده‌اند، گفت: امید است بتوان این محافل را در ماه‌های آینده برای خوزستان برگزار کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و خیریه خوزستان ادامه داد: محلات، حسینیه‌ها و مساجد پس از شناسایی یکی از آنها به‌طور محوری برای چند محله برای برگزاری محافل قرآنی تعیین و انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات قرآنی محلات عنوان کرد: این اقدام قطعاً باعث ترویج قرآن می‌شود؛ به فضل الهی از ظرفیت محلات برای اشاعه معارف و همچنین ترویج قرآن و تدبر در آن بهره‌مند می‌شویم تا قرآن بیشتر از گذشته در خانه‌های شهروندان نفوذ و رسوخ پیدا کند.

حجت الاسلام فائزی گفت: برای داشتن جامعه سالم داشته باید تدبر در قرآن داشته باشیم و معارف قرآن را بشناسیم؛ قطعاً و یقیناً برای جامعه سالم داشتن باید علاوه بر قرائت قرآن به تدبر و معارف قرآن هم توجه کنیم، این‌ها مقدمه‌ای برای ایجاد یک خانواده سالم و الهی هستند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا