شهرستان ها

مسابقات کشوری نغمات قرآنی در قزوین آغاز شد

با حضور 239 شرکت کننده از استان‌های مختلف کشور، چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در چهار رشته حوزه نغمات قرآنی در استان قزوین آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش نغمات قرآنی به میزبانی استان قزوین و در دانشگاه فرهنگیان آغاز شد.

در این دوره از مسابقه 239 شرکت کننده خانم و آقا در بخش‌های اذان، دعاخوانی، مدیجه سرایی و همخوانی قرآن به رقابت می‌پردازند.

یک گروه از استان قزوین هم به این دوره از مسابقات راه پیدا کرده است.

52 داور لی و بین المللی این دوره از مسابقات را داوری می‌کنند و برای اولین بار مراحل ثبت امتیاز به صورت هوشمند انجام می‌شود.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: نهادهای مختلف اجرایی استان در برگزاری این رویداد بزرگ کشوری همکاری داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و  امور خیریه استان قزوین ادامه داد: خواهران در طول امرو زو فردا در بخش نغمات دینی به رقابت خواهند پرداخت و اختتامیه آن بعدازظهر فردا خواهد بود.

وی عنوان کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه که اختتامیه برگزار می‌شود هم شاهد رقابت براداران خواهیم بود.

این مسئول بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده در حوزه قرآنی در دوره‌ای که مستکبران به دنبال کمرنگ شدن کلام حق هستند، نشان دهنده این است که همواره پای قرآن و آرمان‌های آن ایستاده‌ایم و اعتقاد به خدا و آموزه‌های دینی به توسعه فرهنگ دینی کمک می‌کند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا