شهرستان ها

مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری رقم خواهد خورد

همدان- امام جمعه همدان گفت: بعد از شهادت رئیس جمهور مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر پنجشنبه در اجلاسیه بزرگ مبلغین استان همدان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: حادثه تلخی که برای حضرت آیت‌الله رئیسی رقم خورد بلای بزرگی برای کشور بود اما بعد از این حادثه تلخ سرمایه اجتماعی در کشور شکل گرفت.

وی افزود: سال ۵۶ بعد از شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی حضرت امام فرمودند الطاف خفیه الهی در این رحلت وجود داشت به طور قطع در شهادت آیت‌الله رئیسی نیز نعمت‌هایی برای کشور وجود دارد.

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی سرمایه اجتماعی برای کشور ایجاد کرد، گفت: امروز ما وظیفه داریم از این سرمایه اجتماعی حفاظت کنیم.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: همچنین باید در جهت بالا بردن این سرمایه اجتماعی و افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات نیز از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور بیان کرد: اگر کسی با نحوه واقعی اداره کشور و ظرفیت‌ها آگاهی داشته باشد خارج از ساختار وعده‌های بی‌مورد نخواهد داد.

امام جمعه همدان عنوان کرد: کسی که واقعیت‌های جامعه و میدان عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی را بشناسد خارج از ساختار شعار و وعده نخواهد داد.

وی با بیان اینکه باید مراقب تخریب‌ها باشیم، گفت: حق تخریب هیچ کاندیدایی را نداریم طبق یکی از احادیثی که که پیامبر فرمودند “نه باید یک نفر آخرت خود را برای دنیای یک نفر بفروشد” به همین تخریب و لجن‌پراکنی جز آسیب چیزی دیگری نخواهد داشت.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی افزود: در اداره کشور باید بعضی از خطاها را در نحوه مدیریت بپذیریم، در بحث وعده ۴ میلیون مسکن دولت شهید رئیسی بخش زیادی از عدم موفقیت گرفتار شدن در قوانین سخت بود.

وی با بیان اینکه تمرکز قدرت در بعضی ادارات گاهی یک استان و شهر را قفل می‌کند، گفت: به طور مثال در همدان طرح مسکن ملی در پیچ و خم طرح جامعه شهری گرفتار شد.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: امروز در شرایط جنگ و تحریم قرار داریم و نحوه مدیریت در این شرایط متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه نیازمند نیروی اجرایی در کشور هستیم، بیان کرد: ۳ سال گذشته شهید رئیسی نشان داد می‌شود در شرایط سخت کشور را اداره کرد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی عنوان کرد: امروز کشور به یک مدیر اجرایی قوی نیازمند است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا