شهرستان ها

مشارکت مردم در انتخابات تراز بین المللی ایران را ارتقا می دهد

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، تراز بین المللی ایران را در جهان ارتقا می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی عمومهدی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، ظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی به منظور مشارکت حداکثری در انتخابات در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی، اظهار کرد: رویکرد محوری بیانیه گام دوم انقلاب، تحقق مردم سالاری دینی است که ایده انقلاب و گفتمان امامین انقلاب برای حاکمیت دینی نیز، احقاق موضوع مردم‌سالاری است.

وی افزود: مسیر کلی نظام اسلامی، دستیابی به تمدن اسلامی که در آن علم با اخلاق، قدرت سیاسی و عدالت همراه باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، بسیج را مظهر تحقق مردم سالاری دینی دانست و افزود: بسیج نهادی مردمی و انقلابی است که برای پشتیبانی، حمایت و نظارت به سپاه پاسداران امانت داده شده است.

سردار عمومهدی با اشاره به دو بُعد مردم سالاری دینی در کشور گفت: مردم سالاری دینی یک بُعد شعاری دارد که لقلقه زبان حکمرانان و کاندیداها در ادوار مختلف انتخابات برای جلب آحاد مردم است اما زمانی که به مسئولیت می‌رسند، فراموش می‌کنند.

وی ادامه داد: آنچه مد نظر امامین انقلاب در تحقق مردم سالاری دینی است، تحقق آن به معنای واقعی کلمه در جامعه است و اینکه ساز و کار اداره جامعه به مردم سپرده شود و بستر لازم نیز برای این مهم فراهم شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: به قله نزدیک شده‌ایم هر چند تا رسیدن به قله مسیر طولانی در پیش داریم اما نباید از رسیدن به تمدن نوین مأیوس شد.

سردار عمومهدی در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه رسانه اشاره کرد و گفت: در حوزه رسانه‌ها نیز دچار دوگانگی غرب و شرق هستیم و باید اذعان داشت که به عنوان مسلمان زندگی مبتنی بر اخلاق ایرانی اسلامی و تمدن چندین هزارساله داریم اما برای اداره جامعه از نظریات غربی استفاده می‌کنیم در حالی که باید بر این امر واقف باشیم مسائل جامعه ایران با توسل صرف به نظریه‌های غربی، حل نمی‌شوند.

وی گفت: غرب تابع نظام سلطه است و زمانی که محتوا و نظریه مناسب در این عرصه نداشته باشیم از نظریات غربی در این عرصه بهره می‌گیریم و نتیجه آن ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت و رسانه است که در این عرصه تولید محتوا و اندیشه داشته باشیم تا با حرکت مبتنی بر اخلاق رضایت مردمی را نیز همراه داشت.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در یک سال گذشته رویدادهای مهمی را پشت سر گذاشتیم، رویدادهایی که جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی و ملت ایران را خار چشم نظام سلطه کرده است.

سردار عمومهدی با اشاره به اینکه ظهور انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، مدل جدیدی از حاکمیت را به دنیا ارائه کرد، گفت: دشمنان جنگ نظامی، فرهنگی و رسانه‌ای به راه انداختند و به صورت مقطعی خساراتی وارد کردند اما ملت بزرگ ایران مقتدرتر شده و اکنون در تأثیرگذاری جهان نقش کلیدی دارد.

‌فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: جمهوری اسلامی ایران در طراحی و اجرای این عملیات دخالت نداشت و تنها حمایت، معنوی و سیاسی و مبتنی بر ارزش‌های انسانی و اسلامی است که به حماس این توان را داد که بتواند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه سازد اما با اجرای این عملیات جایگاه و طراز جمهوری اسلامی ایران در دنیا ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: شهادت شهید جمهور و همراهان ایشان رویداد مهم دیگری بود که به برکت وجود مقام معظم رهبری، کارها و اقدامات دولت بی‌وقفه ادامه پیدا کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: اکنون در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری چشمان دیگر ملت‌ها به ایران دوخته شده است چرا که به طور حتم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، تراز بین المللی ایران را در دنیا ارتقا می بخشد.

سردار عمو مهدی گفت؛ میزان مشارکت مردم در انتخابات، نمایش وحدت ملی، ایجاد امنیت، افزایش قدرت بازدارندگی و شکوفایی علم و اقتصاد و فرهنگ کشور است که در این راستا هر یک به سهم خود در دعوت مردم به حضور در انتخابات نقش‌آفرینی کند.

وی گفت: افرادی هستند که از تبعیض، ظلم، بی عدالتی، ناکارآمدی و عدم پاسخگویی مجموعه‌های حاکمیتی نارضایتی دارند که باید افق دید خود و مردم وسیع‌تر شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اکنون زمان تلافی کردن ناکارآمدی برخی مسؤولان در انتخابات نیست چون مشارکت در انتخابات به نفع آینده خود، فرزندان و کشورمان است.

سردار عمومهدی افزود: خدمتگزار مردم هستیم هر چند در انتخابات مشارکت کنند اما منافع بین المللی نظام جمهوری اسلامی در گرو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا