شهرستان ها

مشارکت ۶۰ درصدی در انتخابات شورای هیئات مذهبی استان مرکزی

اراک – معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان مرکزی با مشارکت ۶۰ درصدی نمایندگان هیئات مذهبی برگزار شد.

حجت الاسلام امیر طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: این انتخابات از ۸ صبح جمعه به صورت وبیناری، از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی آغاز شد و با حضور ۱۲ شهرستان استان مرکزی به صورت مرتبط و متمرکز تا ساعت ۱۴ ادامه یافت.

وی افزود: در این دوره، استان مرکزی دارای ۱۸۳ کاندیدا بود که از بین آنها ۶۵ نفر از آقایان و ۵ نفر از بانوان به عنوان عضو اصلی برگزیده شدند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی برای انجام امور مذهبی و فرهنگی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود که امسال شاهد حضور چشمگیر نمایندگان هیئت‌های مذهبی استان در ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی بودیم.

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: شهرستان‌های ساوه، زرندیه و کمیجان بیشترین مشارکت را در میان شهرستان‌های استان مرکزی داشتند که ساوه به طور خاص ۴۰ درصد افزایش مشارکت را نسبت به دوره قبل نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از وظایف شورای هیئت‌های مذهبی عنوان کرد: همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه تدوین اطلس فرهنگی جامعه هیئت و طراحی راهبردهای کلان فرهنگی در موضوع هیأت، برنامه‌ریزی و اتخاذ راهبری جامعه برای هیئت در زمینه ارتقا منزلت اجتماعی و سطح فرهنگی کنشگران هیأت و ایجاد همدلی و وفاق گفتمانی میان هیئت‌ها و سازمان‌دهی هیأت‌های مذهبی در شبکه اجتماعی اختصاصی هیأت را از جمله وظایف این شورا برشمرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی مطرح کرد با اشاره به کاهش میانگین سنی این انتخابات، اظهار کرد: در این دوره شاهد جوان‌تر شدن منتخبین بودیم و میانگین سنی منتخبین این انتخابات، ۴۶ سال و دوره قبل ۵۲ سال بود.

حجت الاسلام طاهری در پایان ضمن تشکر از عوامل برگزاری انتخابات، افزود: امیدواریم با همت عزیزان منتخب شورای هیئت‌های مذهبی و مجموعه اداره تبلیغات اسلامی کشور و استان مرکزی بتوانیم در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای دستورات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا