شهرستان ها

مشاوران جهادی سپاه به کمک آموزش و پرورش البرز می آیند

کرج- رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرزگفت: مشاوران جهادی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان به کمک آموزش و پرورش در مراکز مشاوره پیوند می آیند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل یاری شیرمرد بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته مشاوران استان البرز که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای با سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز برای به کارگیری مشاوران جهادی از طریق بسیج فرهنگیان امضا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این تفاهم نامه مشاوران جهادی در مراکز پیوند مشاوره زیر مجموعه انجمن اولیا و مربیان اقدام به برگزاری کارگاه و کلاس‌های آموزشی برای مدیران، مشاوران و اولیا می‌کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز به نقش مهم مراکز مشاوره در فرآیند تعلیم و تربیت پرداخت و تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره به دانش آموزان و والدین موجب رشد تحصیلی، تصمیم‌گیری صحیح، سازگاری اجتماعی، اصلاح و تغییر رفتار فردی و بین فردی، مهارت و کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر می‌شود.

یاری شیرمرد ادامه داد: در مراکز مشاوره به مراجعان مطالبی با محوریت خود مراقبتی، دیگر مراقبتی و استفاده بهینه از فضای مجازی، فرزند پروری و سواد رسانه‌ای ارائه می‌گردد.

وی به شرح وظایف کمیته مشاوره اشاره کرد و افزود: باید به فرآیند کاری مراکز پیوند و خدمات آن توجه کرد زیرا در این مجموعه می‌توان به افرادی که مشکل دارند با توانمند سازی و مهارت آموزی کمک کرد.

وی عنوان کرد: این جلسه با سه محور نرخ تعرفه سال جدید، مشکلات مراکز پیوند نواحی و مناطق و راه اندازی مراکز پیوند برای مناطقی که مراکز پیوند ندارند تشکیل شده است تا دراین زمینه‌ها تصمیم‌گیری و موارد پیگیری شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: لیست مناطقی که برای راه اندازی مراکز پیوند نیاز به کمک و تجهیز دارند تهیه و ارسال شود تا در شورای آموزش و پرورش استان البرز مطرح گردد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا