شهرستان ها

مشهد در حوزه علوم پزشکی از جایگاه بالایی برخوردار است

مشهد – معاون درمان وزیر بهداشت گفت: مشهد در حوزه پزشکی به لحاظ علمی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و دانشمندان بسیاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید رحیمی پیش از ظهر جمعه در مراسم آغاز بهره‌برداری از هشت پروژه درمانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، با تمجید از نگاه ویژه تولیت آستان قدس رضوی نسبت به حوزه سلامت و درمان اظهار کرد: حمایت‌های این آستان مقدس از بیمارستان موقوفه امام رضا (ع) در حوزه درمان سرطان و ناباروری قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه شهر مشهد در حوزه پزشکی به لحاظ علمی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: دانشمندان بسیاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس مشغول به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی هستند که وجودشان برای جامعه پزشکی بسیار ارزشمند است.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای مراجعات مردمی مبتلا به بیماری‌های مختلف از جمله ناباروری و سرطان، تأمین امکانات و تجهیزات پزشکی و تشخیصی مسئله بسیار مهمی است اما برخی تجهیزات مورد نیاز، بسیار خاص و گران قیمت هستند و منابع مادی وزارتخانه برای تهیه این تجهیزات محدود است.

وی افزود: دو دستگاه گران‌قیمت «براکی‌تراپی» ویژه درمان سرطان و «آنژیوگرافی»، نیاز اساسی بیمارستان امام رضا (ع) بود که با حمایت آستان قدس رضوی این تجهیزات خریداری شد تا بیماران از برکات موقوفات امام رئوف بهره‌مند شوند.

رحیمی ضمن اشاره به بحران کاهش جمعیت و افزایش ناباروری در کشورمان، تصریح کرد: مراکز ناباروری متعددی در سطح شهر مشهد مقدس فعالیت می‌کنند اما با توجه به حجم بالای متقاضی و هزینه هنگفت درمان ناباروی، همچنان این شهر نیازمند مرکز ناباروری است که شاهد راه‌اندازی و تجهیز مرکز ناباروری میلاد با تعرفه دولتی در بیمارستان امام رضا (ع) برای عموم مردم بودیم که ان‌شاءالله منشاء آثار و برکات فراوانی برای مجاوران حضرت ثامن الحجج (ع) خواهد بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا