شهرستان ها

مشکلات و موانع احداث آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر رفع می‌شود

بوشهر- معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: مشکلات و موانع احداث و تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت‌الله ترکی ظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های آب شیرین کن بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی برای تأمین آب از خلیج فارس است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به تأمین ۱۰ درصد از آب مصرفی استان از طریق تأسیسات آب‌شیرین‌کن، اضافه کرد: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا، میزان تأمین آب از طریق دریا به ۳۰ درصد خواهد رسید.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از شناسایی و رفع موانع فراروی اجرای آب شیرین‌کن استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با سرعت‌بخشی به این طرح‌ها شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

وی بر لزوم تلاش همه مسئولان برای رفع مشکلات پروژه‌ها در استان تاکید کرد و ادامه داد: یکی از اهداف ما از بازدید از طرح‌های تولیدی و عمرانی رفع موانع و مشکلات طرح‌ها از جمله مشکلات بانکی است.

ساخت ۱۰۰ هزار مترمکعب آبشیرین‌کن

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز اظهار داشت: گام‌های بسیار بلندی برای تأمین آب استان بوشهر برداشته شده است تا شاهد کاهش وابستگی به استان‌های همجوار باشیم.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به اجرای پروژه‌های آبشیرین‌کن در استان به میزان تولید روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب خاطرنشان کرد: بوشهر تنها مرکز استان دارای نوبت‌بندی آب است و با اجرای پروژه‌های آب شیرین کن نوبت بندی آب برطرف شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه آب شیرین کن جزیره شیف تا بهمن ماه ادامه داد: فاز نخست آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر تا پایان امسال وارد مدار تولید شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: پروژه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر در حال حاضر ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده یک سوم ظرفیت آن تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا