شهرستان ها

مشکل آب رسانی به روستاهای سادات محمودی شهرستان دنا حل شد

یاسوج_ مشکل آب رسانی به تعدادی از روستاهای سادات محمودی شهرستان دنا که با تنش آبی مواجه شده بود، حل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل آب روستاهای برخی از مناطق شهرستان دنا از جمله سادات محمودی حل شد.

امید صالحی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: آب برخی از روستاهای شهرستان دنا از جمله منطقه سادات محمودی با مشکلاتی از جمله قطعی و اُفت فشار همراه بود.

صالحی ضمن قدردانی از شرکت برق استان، گفت: برای حل این مشکل ضمن نصب الکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات جدید در ایستگاه پمپاژ، مخزن یکهزار متر مکعبی موجود منطقه به مدار آمد و مناطق مختلف این حوزه از شهرستان دنا از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: البته به علت گرمای بیش از حد هوا و استفاده حداکثری از ظرفیت برق برخی اوقات با قطعی برق شاهد نوسانات در تأمین آب هستیم که اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل آبفا استان گفت: پمپ بخش پاتاوه را نیز به ۱۱۰ کیلووات ارتقا دادیم تا مردم این مناطق نیز در زمینه تأمین آب مشکلی نداشته باشند.

وی از برخی چالش‌های آب و فاضلاب در مناطق مختلف از جمله روستاها خبر داد و افزود: هدر روی آب در بخش شرب به علت استفاده‌های غیر مجاز برای باغات و مصارف دام بالا است.

صالحی تصریح کرد: خواهش ما این است آبی که با زحمت و هزینه فراوان به دست می‌آید و به جرأت می‌گوئیم بسیار فراتر از نیاز مردم تأمین آب داریم را برای استفاده‌های غیر شرب بکار نباید برد و گاهی نیز تخریب تأسیسات آب مزید بر علت مشکلات به ویژه در روستاها است.

خاطر نشان کرد: ما هم معتقدیم نباید استانی که ۱۰ درصد آب کشور در آن جاری و ساری است و استان‌های جنوبی بهره مند از آن هستند، خودش با چالش کم آبی دست و پنجه نرم کند.

مدیرعامل آب و فاصلاب استان گفت: انتظار ما همواره این است که دولت با تخصیص منابع کافی یا در نظر گرفتن هزینه‌های سرسام آور آب رسانی در استان سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد به ویژه برای افزایش ظرفیت ذخیره آب و اصلاح و توسعه خطوط و شبکه‌های آبرسانی، دسترسی آسان به آب پایدار را فراهم آورد.

وی افزود: در شهر یاسوج دیدیم همین مطالبه گری ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و توسعه یاسوج را در پی داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا