شهرستان ها

مشکل اصلی دفع آب‌های سطحی اهواز کجاست؟

asdasd

ادامه‌ی تلاش بی‌وقفه کارگران آبفا و شهرداری


بیش از ۳۵۰ نیروی آبفا اهواز، تعطیلات نوروزی را فدای دفع آب‌های معابر این شهر کردند. مشکل اساسی واقعا کجاست؟

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کلان‌شهر ثروتمند اهواز سال‌های اخیر با خیل عظیم مشکلاتی روبرو بوده که سئوالاتی را در اذهان شهروندان ایجاد کرده است.

مشکلات کلانشهر اهواز یکی دو تا نیست و به جرأت می‌توان ادعا کرد در سال گذشته فقط چند روز هوای پاک در این کلانشهر داشته‌ایم و با هر بار بارندگی  بیشتر مناطق اهواز را آب های سطحی پر کرده است.

با گذشت یک دهه هنوز برخی مناطق این کلان‌شهر با ماندگاری آب‌های سطحی مواجه است.

رئیس اداره آبفا اهواز می‌گوید:  از ابتدای هشدار‌ها و بروز بحران در ایام تعطیلات نوروز، ۳۵۰ نفر از همکاران ما به طور مستقیم در حال کمک به جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی هستند.

این ادعا یعنی اینکه ۳۵۰ خانواده به علاوه حجم عظیمی از شهروندان اهوازی آنچنان که باید نتوانسته‌اند از این فصل باشکوه، حداقل بهره را ببرند.

در همین رابطه، علاوه بر تمامی آمارها و گزارشاتی که مسئولین استانداری خوزستان از تلاش‌های بی وقفه جهت رفع این مشکل در روزهای اخیر داده‌اند، معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفا کشور نیز از وجود دو منطقه درگیر این بحران تا لحظه تهیه این گزارش خبر می‌دهد.

قاسمی امروز گفته است: بارندگی‌های گسترده و بی سابقه اخیر کلان‌شهر اهواز منجر به آبگرفتگی برخی نقاط شهر شد که همکاران ما به صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را برای کمک به دفع آب‌های سطحی به کار گرفتند.

وی افزود: در بازدیدی که شب گذشته انجام شد و تا سحرگاه ادامه پیدا کرد شاهد آن بودیم که تمامی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب و تصفیه خانه‌ها با تمام ظرفیت در حال دفع فاضلاب هستند.

با این وجود، هنوز هیچ مسئولی توضیح نداده که در این سال‌ها به رغم جذب فاینانس‌های خارجی و بودجه‌های اختصاص یافته داخلی و تشکیل کارگروه‌های متعدد، چرا هیچکدام نتوانسته است این مشکل را برطرف کنند؟

وقتی استاندار و معاونین وی به همراه مسئولین شهرداری و آبفا، شبانه روزی در تلاش جهت دفع آبگرفتگی ها هستند، حتما یا طرح‌های اجرایی کارساز نبوده و یا آمارهای ارائه شده صحیح نمی باشند.

اگر قرار بر این باشد که برای حل هر مشکلی سال‌ها مردم درگیر سختی‌ها باشند، پس نقش کارشناسان و مدعیان مدیریت کجاست؟

تعدادی از شهروندان اهوازی به خبرنگار ایلنا گفتند: وقتی بالای سرمان هوای پاک نیست و پاهامان در آب و فاضلاب قرار دارد، زندگی شهری معنا پیدا نمی‌کند. و این هیچ مفهومی بجز ناکارآمدی مدیران پیشین و فعلی نخواهد داشت.

جالب اینجاست که تا کنون هیچ مسئولی به ناتوانی خود اعتراف نکرده، از مردم عذرخواهی نشده و فقط صرفا با انتشار تصاویری از حضور شبانه روزی مسئولین در دل بحران‌ها، قصد دارند این پیام را به شهروندان برسانند که ما پای کار هستیم.

آنچه مشخص و ملموس است این است که رشد مهاجرت از اهواز و دیگر شهرهای خوزستان در این سال‌ها به دیگر نقاط کشور، حکایت از عدم باورپذیری خوزستانی‌ها به حل مشکلات شان دارد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا