شهرستان ها

مشکل بیمه رانندگان تاکسی در قزوین حل شد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در دو سه ماه گذشته با شکایت به دیوان عدالت اداری مشکل بیمه رانندگان تاکسی در قزوین حل شد و رانندگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که این اتفاق برای اولین بار در سطح کشور انجام شده است.

مدیرعامل تاکسیرانی قزوین:


به گزارش ایلنا، محمدرضا وثوق نیا با اشاره به وضعیت بیمه رانندگان تاکسی گفت: تنها استانی هستیم که توانستیم مشکل بیمه رانندگان تاکسی را حل کنیم و به این واسطه مشکل بیمه 70 نفر حل شده و 120 نفر هم در حال سیر مراحل اداری هستند، این رانندگان با کمک مشاور حقوقی سازمان، به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و از این طریق مشکل آن‌ها حل شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: حدود 600 تا 700 نفر در استان مشکل بیمه داشتند که مشکلات آن‌ها در حال حل شدن است و رانندگانی که مشکل بیمه دارند می‌توانند برای راهنمایی به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

وی درباره مشکل بیمه‌ای رانندگان تاکسی عنوان کرد: از سال 93 سایت تامین اجتماعی برای بیمه  رانندگان تاکسی بسته شده که علت آن هم این بود که دولت سهم خود را پرداخت نکرده بود، که با راهنمای مشاور حقوقی این مشکل درحال حل شدن است.

این مسئول ادامه داد: رانندگانی که قبل از سال 93 بیمه داشتند 640 هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند و افرادی که بعد از این سال به عنوان  راننده تاکسی ثبت شده و بیمه نداشتند درحال حاضر به صورت آزاد بیمه خود را وازیر می‌کنند که حدود یک میلیون و 280 هزار تومان است و بنابراین هزینه برای رانندگانی که حق بیمه را آزاد پرداخت می‌کردند با حل مشکل بیمه کاهش پیدا می‌کند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا