شهرستان ها

مشکل صادرات کیوی به هند رفع می شود

رامسر- معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به توقف صادرات کیوی به هند، گفت: بزودی این مشکل برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قائمیان بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای سورتینگ غرب مازندران با بیان اینکه شرط هند برای واردات محصول کیوی عاری بودن از آفت شپشک است، افزود: ملزم به رعایت شرط هندوستان هستیم.

وی با اظهار اینکه پس از دریافت اخطار هندوستان درباره آفت شپشک، صادرات را متوقف کردیم، افزود: تلاش کردیم تا برای تأمین خواسته نیاز بازار مصرف و رفع مشکل برنامه ریزی کنیم.

وی با عنوان اینکه پس از صدور اخطار جلوی صادرات کیوی به هند را گرفتیم، گفت: در مجموع ۲۸ محموله به هند ارسال شد که چهار محموله مستقیم و مابقی به صورت غیرمستقیم و توسط امارات صادر شده بود.

قائمیان یادآور شد: محموله صادرکنندگانی که در ایران مجوز قرنطینه‌ای نگرفته بودند، برگشت خورد و آن را از طریق امارات به هند صادر کرده بودند و این رفتارهای غیرحرفه ای سبب از دست رفتن بازار جهانی محصولات ایرانی خواهد شد.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در حال رایزنی هستیم تا مناطق تولید وو سورتینگ کیوی را شناسنامه دار کنیم و فهرست آن را برای هندوستان ارسال می‌کنیم تا از جاهای دیگر محصول برایشان ارسال نشود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا