شهرستان ها

مشگین‌شهر نیازمند خانه معلم است

مشگین‌شهر- فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: شهرستان مشگین با داشتن معلمانی فرهیخته و خانواده بزرگ فرهنگی نیازمند خانه معلم و مجتمع خدماتی، رفاهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های مدرسه‌سازی در مشگین‌شهر، اظهار کرد: باید در قالب یک جشن بزرگ طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی و پرورشی را به بهره‌برداری برسانیم چرا که در ۶ ماهه اخیر بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شده است.

وی تصریح کرد: در ۴۵ سال اخیر نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر بالندگی قرار گرفته و ما به عینه شاهد این پیشرفت‌ها در ابعاد مختلف هستیم که دشمنان چشم دیدن این رشد و بالندگی را ندارند.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: برخلاف تبلیغات شبکه‌های معاند نظیر «من و تو و باران» جمهوری اسلامی ایران امروز زنده و بالنده است در حالی که این شبکه‌های معاند سقوط کرده و شاهد اضمحلال آنها هستیم.

محمدی افزود: ایران اسلامی ما امروز در مسیر استقلال، آزادی و عظمت واقعی با استحکام و قدرت تمام به پیش می‌رود که نمود و نشانه‌ای از این حرکت‌های رو به جلو را شاهد هستیم.

وی حوزه آموزش و پرورش را حوزه خطیر و دارای ارزش و اهمیت بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: بنده همواره حامی و پشتیبان آموزش و پرورش بودم و بر این باورم هر کشوری در مسیر توسعه و پیشرفت خود باید به آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت بها بدهد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هرگونه بی‌توجهی و غفلت در این حوزه آسیب‌های جدی را به همراه دارد و ضروری است تا با ارزش‌گذاری به حوزه آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگر بتوانیم مسیر دانایی و توانایی را طی کنیم.

وی با قدردانی از همت دولت سیزدهم و مدیران آن در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اضافه کرد: برخلاف دولت‌های گذشته که رییس جمهور از پشت میز ریاست افتتاح‌ها را انجام می‌داد، در این دولت رییس جمهور پای کار بوده و سفرهای متعدد و حرکت‌های تحولی و جهشی قابل لمسی را انجام می‌دهد.

محمدی بیان کرد: ما در شهرستان مشگین با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و با داشتن ۲ هزار و ۳۰۰ معلم فرهیخته این شهرستان فاقد خانه معلم و مجتمع رفاهی، خدماتی است در حالی که از محل مولدسازی می‌توان چنین مجموعه‌ای را احداث و تحویل جامعه فرهنگی داد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: مشگین‌شهر تنها شهر بزرگ در کشور است که خانه معلم ندارد و امیدواریم در کنار احداث خانه معلم، احیای دانش‌سرای سابق را در این شهرستان در قالب پردیس دانشگاه فرهنگیان شاهد باشیم.

محمدی تصریح کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر جغرافیایی و تاریخی و نقطه تلاقی این سرمایه‌های عظیم است و در همین روستای «کوجنق» ما شاهد تربیت و پرورش صدها پزشک هستیم که در سنگر بهداشتی و درمانی به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر از همراهی نوسازی مدارس قدردانی کرد و گفت: امیدواریم تا مهرماه با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بخش زیادی از خلأها در حوزه مدرسه‌سازی برطرف شده و سرانه فضای آموزشی در این شهرستان ارتقا یابد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا