شهرستان ها

مصرف آب در اصفهان ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیر دفتر بهره‌برداری آبفا اصفهان:

اصفهان- مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال آبفا استان اصفهان گفت: مصرف آب در اصفهان در اسفندماه نسبت به روزهای عادی سال۲۰ درصد افزایش یافته است.

مجتبی اورنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش مصارف آب در اسفندماه اظهار داشت: هر سال در اسفندماه به دلیل خانه تکانی مصرف آب افزایش می‌یابد و هر چه به روزهای پایایی سال نزدیک می‌شویم، میزان مصارف بیشتر می‌شود.

او با بیان اینکه هم اکنون افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب را در اصفهان شاهد هستیم، افزود: مصرف آب شرب اصفهان و ۱۴ شهرستان تحت پوشش سامانه اول آبرسانی شامل (۵۶ شهر و ۳۱۰ روستا) با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، در روزهای عادی سال ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار لیتر بر ثانیه است که اکنون با افزایش ۲۰ درصدی به حدود ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار لیتر بر ثانیه می‌رسد.

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه تأسیسات تأمین، تصفیه و خطوط انتقال آبفا استان اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل افزایش مصرف آب در روزهای پایانی سال چاه‌های اضطراری را وارد مدار می‌کنیم، اضافه کرد: چاه‌هایی که تابستان‌ها به دلیل افزایش مصارف روشن می‌شود در ۱۰ روز منتهی به عید نوروز نیز وارد مدار بهره برداری می‌شود زیرا مصارف بالاست و ممکن است با افت فشار روبه رو شویم.

اورنگی با بیان اینکه هم اکنون تعدادی از چاه‌ها در سطح شهر در مدار بهره برداری است، تصریح کرد: در حال حاضر برای تأمین شرب اصفهان نگرانی وجود ندارد و امید است که تا تابستان پیش رو سامانه دوم آبرسانی راه اندازی شود و مشکلی در فصل گرم برای تأمین آب شرب نداشته باشیم.

این مقام مسئول در آبفای استان اصفهان با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب، ابراز داشت: هر شهروند اگر در شبانه روز ۱۵ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند کمک بسزایی برای دسترسی پایدار به آب شرب کرده است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا