شهرستان ها

مصرف آب کرمانشاهیان در پیک تابستان به ۵۷۷۰ لیتر می‌رسد

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استان با مشکلات کم آبی روبه‌رو است  گفت: مصرف آب کرمانشاهیان در پیک تابستان به پنج هزار و ۷۷۰ لیتر می رسد.

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: میزان مصرف آب در شهر کرمانشاه هم اکنون پنج هزار لیتر بر ثانیه است که در پیک مصرف تابستان مصرف آب به مقدار پنج هزار و ۷۷۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

وی افزود: هم اکنون ۹۹.۸۲ درصد مناطق شهری و ۸۰.۳۲ درصد مناطق روستایی از نعمت آب شرب پایدار برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات کم آبی در استان، تصریح کرد: هم اکنون ۱۱۵ روستا در استان کرمانشاه به دلیل کم آبی و یا تنش آبی با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند که با توجه به دستور استاندار برنامه ریزی آبرسانی به این روستاها انجام گرفته است.

کاکاوند بیان کرد: با توجه به اینکه انشعابات غیر مجاز به عنوان یکی از مهمترین عامل هدر رفت آب شناخته می‌شود شرکت آبفا استان کرمانشاه به منظور جلوگیری از تنش آبی در فصل گرم سال پایش منسجم شهرها و روستاهای استان را به منظور شناسایی انشعابات غیرمجاز در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: طی ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۳۴۱ فقره انشعاب غیر مجاز در استان کرمانشاه شناسایی و تبدیل به مجاز شده است و انتظار می‌رود مردم استان از آب شرب برای سایر مصارف خودداری کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا