شهرستان ها

مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز است/ افزایش ۴٠ مگاواتی

یاسوج_ معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق استان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیات الله حیاتی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: بر اساس آخرین آمارها، مصرف برق در وضعیت قرمز قرار گرفته و مشترکان باید برای جلوگیری از قطع با برنامه، صرفه‌جویی کنند.

حیاتی تصریح کرد: ۳۰۰ هزار مشترک برق داریم که ۸۵ درصد مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند و مصرف در این استان نسبت به سال گذشته ۴۰ مگاوات افزایش یافته است.

حیاتی با اشاره به اینکه دمای هوا در تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده، اظهار کرد: این خود زنگ خطری برای افزایش بی سابقه مصرف برق و احتمال قطعی با برنامه است.

وی افزود: با همکاری و همراهی با مجموعه توانیر توسط مردم از این وضعیت نیز عبور خواهیم کرد، بدون اینکه یک لحظه خاموشی داشته باشیم.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان اوج مصرف برق را از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۳ دانست و گفت: واقعیت امر کاهش ساعت کاری برای برخی ادارات حائز اهمیت نبوده، زیرا در برنامه کاهش ۳۰ درصد پیش بینی شده برای مصرف، موفق نبودند.

حیاتی با اشاره به اینکه برای عبور از پیک بار مصرف برق مشترکان باید ۲۰ درصد صرفه جویی داشته باشد، گفت: در غیر این صورت باید منتظر خاموشی‌های با برنامه باشیم.

وی تصریح کرد: برای هر کیلو وات کاهش مصرف در مقایسه با سال گذشته دو هزار تومان پاداش در نظر گرفته شده تا جایی که با کاهش مصرف یک کولر گازی در ماه حدود ۹۰۰ هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

وی افزود: صرفه جویی در ساعات اوج مصرف برق مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، لباسشویی، اتو و انجام برنامه‌ها در ساعات دیگر، کمک شایانی به بهینه سازی و کاهش مصرف برق می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا