شهرستان ها

مصرف بیش از ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در استان مرکزی

اراک- مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با اشاره به مصرف بیش از ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد و بر ضرورت صرفه جویی و مصرف بهینه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا سمیعی اظهار کرد: از ۲۱ میلیون مترمکعب گاز مصرفی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳.۵ مترمکعب آن در بخش خانگی، حدود ۴.۵ مترمکعب در بخش صنعت و بقیه در بخش صنایع عمده از جمله پالایشگاه و پتروشیمی و بخش حمل و نقل سی ان جی بوده است.

وی افزود: نیاز به یک عزم جدی از سوی مصرف کنندگان گاز طبیعی که نسبت به رعایت و اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف اقدام کنند تا بتوانیم گاز را به همه هموطنان برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در ادامه گفت: از حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی کل کشور در ۲۴ ساعته گذشته، حدود ۶۰۲ میلیون متر مکعب فقط در بخش خانگی استفاده شده است.

سمیعی اضافه کرد: از ابتدای شروع فصل سرما یعنی از ۱۵ آبانماه میزان مصرف گاز فقط در بخش خانگی حدود ۸۰ درصد افزایش یافته که با مصرف جویی در این بخش می‌توان آن را بهبخش‌های دیگر از جمله صنعت اختصاص داد و گاز سایر بخش‌ها را نیز بتوانیم تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بسته نگهداشتن درب اتاق‌های خالی و خاموش کردن سیستم گرمایشی در آنها، پوشیدن لباس مناسب و نگه داشتن دمای محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد و دمای رفاه را از راه‌های صرفه جویی در مصرف گاز دانست و گفت: به ازای کاهش هریک درجه دمای محیط حدود ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود.

سمیعی در ادامه افزود: با تنظیم موتورخانه‌ها و تعمیرات به موقع موتورخانه‌ها می‌تواند تا ۱۵ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم.

وی همچنین از اجرای طرح اصلاح بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری در استان خبر داد و گفت: در اجرای هزینه‌های عایق کاری، تنظیم مشعل و نصب رسوب گیری به صورت رایگان در حال اجرا است.

سمیعی افزود: مشترکان برای شرکت در این طرح می‌توانند به سایت شرکت گاز استان مراجعه و نسبت به انتخاب پیمانکارانی که از سوی شرکت مجاز به فعالیت هستند اقدام کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا