شهرستان ها

مصرف ۳۱ میلیون متر مکعب آب در کرمانشاه از ابتدای سال جاری

کرمانشاه- مدیرعامل آبفای کرمانشاه با تاکید بر فرهنگ سازی سازی صرفه جویی مصرف آب از مصرف ۳۱ میلیون متر مکعب آب در کرمانشاه از ابتدای سال جاری خبر داد.

رضا داوودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های خوب استان کرمانشاه در سال آبی جاری، اظهار کرد: با وجود اینکه سال آبی گذشته بارش‌های نسبتاً خوبی داشتیم اما این بارندگی‌ها در مقایسه با میانگین بلند مدت با کمبود منابعی آبی همراه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب در بین اقشار مختلف جامعه، افزود: مسئله آب و مدیریت در مصرف باید به عنوان یک دغدغه همگانی در جامعه مطرح شود و در صورتی‌که فعالیت‌های نتیجه بخشی در حوزه مدیریت مصرف انجام گیرد می‌توان با همین منابع محدود آبی از شرایط بحرانی و تنش آبی عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه حجم آب مصرف شده در سال گذشته را ۱۳۲ میلیون مترمکعب اعلام و تصریح کرد: حجم مصرف آب استان کرمانشاه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۱ میلیون و ۳۰۸ هزار مترمکعب برآورده شده است.

داوودی از تقویت منابع تأمین آب استان برای رفع مشکلات قطعی و افت فشار آب در فصل گرم سال خبر داد و خاطر نشان کرد: هرساله معمولاً از خرداد تا ۱۵ شهریورماه در اوج مصرف آب هستیم که بعد از آن با توجه به نزدیک شدن به فصول سرد رفته رفته میزان مصرف آب کاهش میابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر به لحاظ پوشش آبی استان کرمانشاه در مناطق شهری از وضعیت کاملاً پایداری برخوردار بوده و در تأمین آب مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای تأمین آب و پوشش کاملاً مناطق شهری اما بخشی از کمبودها همچنان از سال‌های گذشته باقی مانده که با اجرای طرح‌های اضطراری نیز بخشی از کمبود آب سایر نقاط استان را جبران خواهیم کرد تا با کمترین مشکل از تابستان ۱۴۰۲ عبور کنیم.

داوودی یادآوری کرد: برخی از مناطق شهر کرمانشاه از جمله جنوب غرب شهر مانند محلات خیام، سعدی، بهار، منزه، زیباشهر، صدرا، شهرک متخصصین و… از سنوات گذشته مشکلات عدیده‌ای در حوزه آب داشته و در روزهای تابستان و گرم سال قطعی آب بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت و در فصول سرد سال ۸ تا ۱۰ ساعت را به صورت هر روز تجربه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره تدابیری که برای رفع مشکلات محلات جنوب غرب شهر کرمانشاه اندیشیده شده، گفت: در این راستا در ابتدای مردادماه سال ۱۴۰۱ خط انتقال جدیدی از مخازن شهرک چمن به جمهوری اسلامی آغاز شد تا ظرفیت آب در این مناطق افزایش یابد.

داوودی در پایان عنوان کرد: در مناطق جنوب شرقی کرمانشاه نیز مشکلاتی به دلیل کمبود آب و زیرساخت‌های ضعیف وجود دارد که در این راستا نیز از پاییز سال گذشته با آغاز یک پروژه جدید در صدد انتقال آب چاه‌های ده‌پهن به مخزن کوثر بوده و تاکنون نیز این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا