شهرستان ها

مطالبات بیماران صعب العلاج استان سمنان پرداخت می‌شود

سمنان- مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه تامین اجتماعی استان به زودی مطالبات بیمه سلامت متولی بیماران صعب العلاج و خاص را واریز می‌کند، گفت: پرداخت بیماران انجام خواهد شد.

کاظم امیدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مشکلات تأمین دارو برای بیماران صعب‌العلاج بیان کرد: سال قبل هیئت دولت مصوبه‌ای برای ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج داشت که زیر نظر بیمه سلامت مقرر شد تا این موضوع قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از شهریورماه سال قبل این اقدام اجرایی و حتی برخی بیماران صعب‌العلاج از خدمات پوشش درمانی خدمات سلامت بهره مند نیز شدند، افزود: ۵۱ نوع بیماری در این مجموعه قرار داده شده که طبق تفاهم نامه بین تأمین اجتماعی و بیمه سلامت، بیماران از خدمات بیمه‌ای آن بهره می‌گیرند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: در سال قبل نقص‌هایی بین هماهنگی‌های بین بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت وجود داشت که امسال این موضوع برطرف شده و از همان ابتدای سال هماهنگی‌ها خوبی بین این دو ارگان وجود دارد.

امیدیان با بیان اینکه در استان سمنان نیز جلسات بسیار خوبی با مسئولان بیمه سلامت برای رفع مشکل بیماران خاص داشتیم، افزود: حداکثر یک هفته الی ده روز آتی پرداختی‌های تأمین اجتماعی از شهریورماه سال گذشته تا امسال اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداختی‌های تأمین اجتماعی استان سمنان در حال تکمیل شدن است تا بیمه سلامت هم بتواند پرداختی‌های خود را انجام دهد، افزود: فعلاً محدودیتی در پرداخت هزینه برای بیماران صعب‌العلاج نداریم و تنها اسناد و مدارکی باید برای این موضوع تکمیل شود لذا افرادی که شرایط بیماری خاص را دارند می‌توانند خودشان هم به سامانه طراحی شده برای بیماران خاص مراجعه و اطلاعات خودشان را کامل کنند تا فرایند زودتر انجام شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه برخی بیماران خاص داروهایی را تهیه می‌کنند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیست و نه بیمه سلامت و نه تأمین اجتماعی آن را نمی‌پذیرد شاید این دست افراد دچار مشکل شوند، ابراز کرد: تمام بیمارانی که بیماری خاص دارند اگر از سیستم درمانی کشور استفاده کنند، می‌توانند از خدمات بهره مند شوند.

امیدیان با بیان اینکه وبسایت تأمین. درمان میزبان بیمارانی است که می‌توانند اطلاعات خودشان و نوع بیماری خاص و یا صعب‌العلاج را مشخص سازند، بیان کرد: جلساتی با تمام واحدهای تأمین اجتماعی و سیستم‌های درمانی گذاشته‌ایم و لذا مردم می‌توانند حتی برای پیگیری موضوع بیماری خاص خود به صورت حضوری هم مراجعه کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا