شهرستان ها

مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت به روزرسانی شد

ساری- معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمامی مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت به روزرسانی شد و سند مانده نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین زنجیران ظهر پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در سالن برنامه ریزی مازندران با داظهار اینکه نسخه نویسی الکترونیک فقط در دو شهر کشور اجرا نشد، از تحقق ۹۹ درصدی این برنامه در کشور خبر داد.

وی کاهش خطای پزشکی را از جمله مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیک ذکر کرد و گفت: نسخه نویسی الکترونیک پیش نیاز تکمیل پرونده سلامت الکترونیک به شمار می‌رود و باید آن را کامل کرد.

وی به برنامه‌های حمایتی دولت از بیماران خاص اشاره و اضافه کرد: از سوی دولت و مجلس برای اجرای طرح ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شد و دو هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات داده می‌شود و داروهای زیادی از این بیماران مشمول حمایت می‌شود.

رنجبران با اشاره به اینکه مؤسسات زیادی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، به روزرسانی پرداخت‌ها را از جمله برنامه‌ها و عملکرد بیان کرد و گفت: سند باقی مانده در حال حاضر نداریم.

وی با اظهار اینکه ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند.

امید محبی معاون توسعه منابع استانداری مازندران نیز با اشاره به اجرای طرح جوانی جمعیت افزود: بیمه سلامت برای درمان زوج‌های نابارور ورود خوبی پیدا کرده است.

وی همچنین زیرپوشش قرار گرفتن رایگان ۲۰۰ هزار نفر در استان و بهره مندی از خدمات بیمه سلامت را از اقدامات مطلوب این سازمان ذکر کرد و گفت: بیمه سلامت در حوزه خدمات به بیماران صعب العلاج و اجرای طرح دارویار نیز گام‌های ارزشمندی برداشته است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا