شهرستان ها

معرفی الگوی مناسب برای دانش آموزان از وظایف مهم آموزش و پرورش است

تهران- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: الگوسازی و معرفی الگوی مناسب برای دانش آموزان از وظایف مهم آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بهرامی بعد از ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی شورای معاونین اداره کل و مدیران مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران در مجموعه تاریخی «مدرسه دارالفنون» برگزار شد، طی سخنانی گفت: الگوسازی برای دانش آموزان و معرفی الگوی مناسب به آنان، از وظایف مهم آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبر پیرامون امیرکبیر ادامه داد: امیرکبیر می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای نسل جدید مطرح شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران «دارالفنون» را اولین مدرسه ایران و سومین مدرسه دارای قدمت تاریخی در آسیا معرفی کرده و گفت: یک نمونه از دیدگاه‌های تربیتی به عملکرد مرحوم امیرکبیر تأسیس «دارالفنون» است، نه فقط بیان جریان شهادت او در حمام فین کاشان و باید قسمت‌های دیگر از زندگی امیرکبیر را برجسته کنیم.

مدیر سابق مدرسه تاریخی دارالفنون، این مدرسه را نقطه آغاز تمدن نوین ایران دانسته و عنوان کرد: اکثر چهره‌های شاخص کشور یا در «دارالفنون» درس خوانده‌اند و یا در آن تدریس کرده اند.

بهرامی در ابتدا طبق روال صفحه‌ای از کتاب «زمامداران آسمانی» که برگرفته از “عهدنامه مالک” است را برای شرکت کنندگان در این نشست قرائت کرد.

در این صفحه، توصیه‌هایی از امیرالمومنین علی (ع) در خصوص رسیدگی به امور جامعه و همنشین شدن با آنها، و نظام تشویق و ترغیب عوامل و زیردستان بیان شده بود که قرائت شد.

عهدنامه مالک که دستورالعمل زمامداری توسط حضرت امیرالمومنین (ع) برای حاکمیت مصر به جناب مالک اشتر ابلاغ فرموده بودند به عنوان الگوی راهبردی برای مسؤولان و تصمیم‌گیران می‌باشد و در ابتدای جلسات شورای معاونین این اداره کل، مورد مطالعه و استفاده قرار می‌گیرد و در این جلسه نیز به عنوان هدیه فرهنگی مدیرکل، به مدیران مناطق شهرستان‌های استان تهران اهدا شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا