شهرستان ها

معضل سراوان اولویت اصلی گیلان است/ ضرورت ورود بخش خصوصی

رشت- نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به ضرورت واگذاری موضوع سراوان به بخش خصوصی، گفت: معضل سراوان اولویت اصلی استان گیلان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی بعد از ظهر شنبه در نشست بررسی پسماند سراوان در فرمانداری رشت با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای معضل سراوان خروجی مؤثری نداشته است، اظهار کرد: تا زمانی که شناخت دقیقی از منطقه نداشته باشیم نمی‌توانیم راه حل پیدا کنیم و به نتیجه برسیم.

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه مردم سراوان از بوی تعفن و هوای کثیف و هجوم سیل آسای مگس در این منطقه خسته شده‌اند، افزود: سم پاشی ها برای رفع مزاحمت مگس‌ها بی فایده است و باید اقدامی اساسی‌تر شود.

وی با بیان اینکه مردم سراوان به دلیل دپوی زباله دچار انواع بیماری‌های پوستی، گوارشی، تنفسی و سرطان‌ها هستند، ادامه داد: همه باید پای کار بیایند و طبق دستور رئیس جمهور کارگروه ویژه سراوان تشکیل و با اراده قوی‌تر و حضور تمام نمایندگان استان این مشکل برطرف شود.

احمدی با تاکید بر تشکیل جلسات منظم به منظور بررسی روند کار در سراوان، تصریح کرد: معضل سراوان ۱۷ شهرستان گیلان را درگیر کرده و اولین و اصلی ترین اولویت استان همین موضوع است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه باید به فکر یک جایگزین دفن زباله به جای منطقه سراوان باشیم، افزود: محل دفن زباله سراوان باید تغییر کند.

احمدی بیان کرد: بیش از ۳۶ سال است که مردم این منطقه حجم عظیمی از دپوی زباله و مشکلات ناشی از آن را تحمل می‌کنند و بیش از ۲۰ کیلومتر جنگل از بین رفته است.

وی با اشاره به ضرورت واگذاری موضوع سراوان به بخش خصوصی گفت: اگر مسئولان استانی و کشوری نمی‌توانند این مشکل را حل کنند، حاضر هستم از هر جای دنیا کارشناس برای رفع این معضل بیاورم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا