شهرستان ها

معلمان لرستانی برگزیده جشنواره عصر جدید یاددهی و یادگیری شدند

خرم‌آباد – معاون اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: سه آموزگار این استان برگزیده جشنواره عصر جدید یاددهی و یادگیری در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر دریکوند امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آموزگاران دوره ابتدایی لرستان در جشنواره عصر جدید یاددهی و یادگیری دوره ابتدایی موفق به کسب سه مقام برتر کشوری شدند.

وی گفت: جشنواره عصر جدید دوره ابتدایی امسال باهدف ترویج گفتمان آموزشی و تربیتی کارآمد و اثربخش در سطح مدارس و کمک به شکل‌گیری شبکه‌های معلمان، ایجاد جریان مستمر آموزشی در طول سال تحصیلی در شبکه‌های معلمان، چرخش تحولی در آموزش ابتدایی با به‌روز کردن رویکردهای آموزشی طراحی و اجر شد.

معاون اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه برنامه عصر جدید یادگیری به‌عنوان یکی از ارکان رویداد «الف تا» در راستای اشاعه آموزش معلم با رویکرد جدید است، افزود: بیش از ۳۵۰ آموزگار لرستانی در پایه‌های اول تا ششم در دروس ریاضی، فارسی، هدیه‌های آسمانی، علوم و شایستگی‌های دیجیتال در این جشنواره شرکت فعال داشتند که پس از داوری و گفتمان آموزشی هشت نفر برگزیده استان، «آزاده ترابی» از اشترینان و «انیس مرادی» از ناحیه یک خرم‌آباد برگزیده درس فارسی، «درسا اسدی» از ناحیه دو خرم‌آباد و «فاطمه سلاطی» از ناحیه یک خرم‌آباد برگزیده درس ریاضی، «مریم گله بسیاری» از ازنا و «اکرم اکبری» از ازنا برگزیده درس علوم، «شهرزاد مرادی» از الیگودرز برگزیده سواد دیجیتال، «مینا ملک محمودی» از الیگودرز برگزیده هدیه‌های آسمانی به مرحله کشوری راه یافتند.

دریکوند، عنوان کرد: «درسا اسدی» از ناحیه دو خرم‌آباد در درس ریاضی پایه چهارم، «اکرم اکبری» از منطقه زاغه درس علوم چندپایه و «مینا ملک محمودی» از شهرستان الیگودرز درس هدیه‌های آسمانی پایه سوم از ۲۵۶ اثر راه‌یافته به مرحله کشوری پس از بررسی و ارزیابی مستندات طراحی و فیلم تدریس و شکل‌گیری گفتمان آموزشی موفق به کسب سه مقام برگزیده کشوری شدند.

وی تأکید کرد: معلمان لرستانی در این رویداد مشارکت فعالی در حیطه طراحی آموزشی، در حوزه‌های گفتمان آموزشی و داوری آثار داشتند و از مهم‌ترین هدف در این طرح ارتقا کیفیت مدارس دولتی با توانمندسازی معلمان است.

بنابراین گزارش، مراسم افتتاحیه جشنواره کشوری عصر جدید یاددهی یادگیری که با تأکید بر ترویج گفتمان مؤثر آموزشی و تربیتی ویژه معلمان دورهٔ ابتدایی مجری طرح شهید «همت» شکل‌گرفته است از یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ طی سه روز در مصلی تهران و در امتداد رویداد تحولی الف تا برگزار خواهد شد و معلمان منتخب در دروس مختلف و پایه‌های اول تا ششم نسبت به ارائه تدریس اقدام می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا