شهرستان ها

معلمان میدان دار مقابله تبلیغی وتربیتی با دشمن هستند

کرمان- فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز میدان دار کار تبلیغی و تربیتی برای مقابله با دشمن، معلمان هستند و بیش از ۲۵ درصد کل شهدا را شهدای دانش آموز و معلم تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سردار محمد علی نظری گفت: در استان بیش از ۱۷۰۰ دانش آموز و معلم شهید داریم و اگر دانش آموزان در این مسیر گام برداشتند بیانگر کار تربیتی خوبی است که معلمان انجام داده اند و همچنان این راه ادامه دارد.

وی ضمن تجلیل از مجموعه آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: مدیرکل آموزش و پرورش استان هم فرزند رزمنده و هم برادر شهید و جانباز هستند، خودشان هم رزمنده بوده اند و به خوبی معارف و ارزش‌های دفاع مقدس را می‌شناسند و در عملکردشان در این مدت به دقت در زمینه تحقق عدالت محوری تلاش کرده اند، اگر همه مدیران عدالت محور باشند نارضایتی در جامعه وجود نخواهد داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این پرسش که “چرا می‌گوئیم دفاع مقدس؟ مگر جنگ، خونریزی، شکنجه و خشونت نبود؟ ” ادامه داد: پاسخ این است به این دلیل دفاع ما مقدس است که ما شروع کننده جنگ نبودیم، دشمن حمله و به خاک ما تجاوز کرد، قطعاً مردان و زنان با غیرت این سرزمین آرام ننشستند و دفاع کردند.

نظری خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل و دوران پادشاهی تا دوران پهلوی بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک ما جدا شده است، اما پس از انقلاب یک وجب از خاک مان را به دشمن نداده ایم و تمامیت ارضی خود را حفظ کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه رهبری تاکید دارند معارف دفاع مقدس را باید تبیین کنیم و به نسل بعد منتقل کنیم، تصریح کرد: از دیدگاه رهبری انتقال معارف معنادار دفاع مقدس به نسل بعد وظیفه همه ماست، اما چگونه این معارف را انتقال دهیم؟ حضرت آقا فرموده اند باید زوایای دفاع مقدس را احصا کنیم و از هر زاویه به این کار بزرگ نگاه کنیم تا بتوانیم آن را با جزئیات به نسل بعد منتقل کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: الان دشمن هیچ راه نفوذی از راه مرزهای دریا، هوا و زمین به کشور ما ندارد، تنها راه نفوذ دشمن، نفوذ در ذهن‌ها، ادراک‌ها و قلب هاست، از طریق افکار و اعتقادات می‌خواهد فرزندان و مردم ما را با خود همراه کند، امروز مدارس ما مکانی راهبردی هستند، دقیقاً نیازها و احساسات فرزندان ما را رصد می‌کنند و برای آنان محتوا می‌سازند.

نظری گفت: ما در جنگ تحمیلی ۸ ساله انگار در مقابل همه دنیا دفاع کردیم، ما وارد جنگی جهانی شدیم بیش از ۵۰ یا ۶۰ کشور دنیا که توان نظامی داشتند علیه ایران کار می‌کردند، امروز ممات آمریکایی‌ها یعنی حیات کشورهایی که مقابل استکبار و استعمار می‌ایستند.

وی با یادآوری ۴ مؤلفه مهم رهبری بزرگ و قدرتمند، مکتبی بزرگ، مردمی قوی و دشمنی بزرگ به عنوان مؤلفه‌های مقابله با آمریکا، گفت: دشمن، امروز دین زدایی و سبک زندگی غربی را رواج می‌دهد، امروز به خاطر عدم اعتقاد به معنویت و ضعف بنیان خانواده جوانان آمریکایی بی هویت هستند، اما میدان و کارزار دست شما فرهنگیان است، باید میدان را بشناسیم و ریشه یابی کنیم، تا دشمن را نشناسیم نمی‌توانیم مقابله کنیم، طبق فرمایش رهبری “اگر بخواهیم پیش برنده باشیم، باید پیش رونده باشیم.”

آگهی
دکمه بازگشت به بالا