شهرستان ها

معنویت اعتکاف در زندگی معتکفین حفظ شود

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: معتکفین باید معنویت ایام اعتکاف را در زندگی خود حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی عصر شنبه در جمع معتکفین در مسجد فاطمه زهرا (س) شهر دیر، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد اجتماعاتی مانند اعتکاف و پیاده‌روی اربعین و … برگزار نشود.

وی افزود: اجتماع بزرگ اعتکاف در سراسر کشور در مدارس و مساجد و حضور زنان و مردان و کودکان و نوجوانان و جوانان در این مراسم معنوی خاری در چشم دشمن است.

امام جمعه دیر تاکید کرد: دشمن با وجود همه تبلیغات گمراه کننده که می‌خواهد ذهن نسل جوان و باورهای دینی و سیاسی آنها را سست کند، اما به اهداف خود نرسیده است که نشانه بارز آن حضور شما در مراسم اعتکاف است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلابی فرهنگی، دینی و معنوی بود، گفت: دشمن در جنگ سخت با توپ و تانک و هواپیما حمله می‌کند مانند جنگ ۸ ساله اما گاهی اوقات جنگ نرم است و دشمن می‌خواهد عامل پیروزی ما که ایمان و معنویت است را بگیرد.

حسینی تاکید کرد: در مقابل جنگ نرم دشمن که می‌خواهد اعتقادات ما را بگیرد همین حضور شما در مراسم اعتکاف و مسجد دسیسه دشمن را خنثی می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: معتکفین باید معنویت ایام اعتکاف را در زندگی خود حفظ کنند.

مقابله با دشمن با جهاد تبیین زینبی

امام جمعه بندر دیر در مراسم وفات حضرت زینب (س) در مسجد امام محمدباقر (ع) محله فرودگاه دیر، اظهار داشت: عبادت، صبر، استقامت و پایداری و تاب آوری حضرت زینب (س) در برابر جنایت‌ها و ظلم‌هایی که به امام حسین (ع) و اهلبیتش روا داشته شد، بی نظیر است.

حجت الاسلام حسینی افزود: زینب کبری (س) در کنار امام سجاد (ع) با خطبه‌ها و سخنان روشنگرانه و افشاگرانه و جهاد تبیین خود دشمن را رسوا کرد.

وی با بیان اینکه ما در برابر جنگ نرم دشمن باید راه حضرت زینب (س) که جهاد تبیین است را ادامه دهیم، بیان داشت: بعد از گذشت و چهل و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن سعی می‌کند مسائل را وارونه جلوه دهد و دستاوردهای انقلاب را کتمان کند یا کمرنگ جلوه دهد.

امام جمعه دیر گفت: حضرت زینب (س) با افشاگری و روشنگری خود چهره یزیدیان را رسوا و مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) را به گوش جهانیان رسانید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا