شهرستان ها

ملت به وعده های دروغ و کذایی رای ندهند

اردبیل-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مردم در انتخابات پیش رو به وعده های دروغ و کذب رای ندهند و ادبیات فحاشی در انتخابات را پس بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به آغاز عزاداری های سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) در اردبیل اظهار کرد: این هفته عزاداری اردبیل شروع می‌شود نقطه شروع عزاداری اردبیل بر خلاف سایر نقاط ایران شهادت حضرت مسلم است چون با آمدن خبر شهادت حضرت مسلم عزاداری در کاروان امام حسین(ع) شروع شد و با آن خبر شهادت امام حسین(ع) نیز قطعی شد منتهی عزاداری در اردبیل روز شهادت حضرت مسلم نیست بلکه یک روز قبل از آن یعنی روز هشتم ذی‌الحجه یوم الترویه است چون اولاً نخواستند شب عید عزاداری کنند و ثانیاً امام حسین(ع) هشتم ذی‌الحجه از مکه خارج شد و راهی بیابان‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد: ما اهالی اردبیل نیز در عالم معنا به کاروان امام حسین (ع) ملحق می‌شویم و روز هشتم غمبارترین روز اهل بیت بود.

امام جمعه اردبیل افزود: متصدی و سردمدار اعلان شروع عزاداری طبق یک سنت دیرینه محله دروازه یعنی عالی قاپوست قافله عزاداری با تمام عظمت روز شنبه به راه خواهد افتاد و ابیات و اشعار اعلان شروع عزاداری ابیات تاریخی و برای ما اردبیلی‌ها هیجان‌آورترین ابیات است.

آیت الله عاملی اظهار امیدواری کرد؛ تمام آذری‌های جهان مخصوصا در تبریز، ارومیه، زنجان و باکو و شهرهای مهم آذربایجان به این سنت حسنه بپیوندند.

مجوز کشت دوم ۱۰هزار هکتار اراضی شمال استان اردبیل صادر شد

امام جمعه اردبیل با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با مسئولان ارشد وزارت نیرو در خصوص انجام کشت دوم در شمال استان خاطرنشان کرد: این هفته خداوند توفیق داد با وزارت نیرو در خصوص کشت دوم در شمال استان به طور مفصل مذاکره کردیم.

آیت الله عاملی بیان کرد: معاون وزیر تا ۵ هزار هکتار راضی شد اما ما اصرار کردیم برای ۱۰ هزار هکتار مجوز بدهند آنها نیز لطف کردند راضی شدند از اهالی شمال استان می‌خواهیم به شکرانه این اقدام از باب زکات به فقراء منطقه خودشان کمک کنند.

حریت وبرنامه ریزی ویژگی رئیس جمهور آینده است

امام جمعه اردبیل با اشاره به انتخابات پیش رو به تبیین شاخص های رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: در خصوص انتخاب رئیس جمهور شایسته اولاً به برنامه او نگاه کنید چقدر علمی و عملی است ثانیاً به اطرافیان او نگاه کنید چون اطرافیان بهترین آیینه برای نمایش افکار خود کاندیداست.

عاملی ادامه داد: رییس جمهور آینده باید اهل ولایت باشد یعنی در اموری که از وظایف رهبری است اجتهاد مقابل نص نکند در سیاست های کلان کشوری در سیاست خارجی و چهارم اینکه اگر دیدید طرفداران یک کاندیدا علیه کاندیدای دیگر فحش و بد و بیراه و تهمت می‌زند و تخریب می‌کنند به خود آن کاندیدا اصلاً رای ندهید ممکن نیست طرفدار بدون اذن کاندیدا اقدام به فحاشی نماید شخص فحاش به درد کشور ما نمی‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نامزدها نیز در مناظره و غیرمناظره با دیگران کار نداشته باشند نخواهند با تنقیص دیگران به ریاست برسند نه خودشان و نه اطرافیانشان رقیب را مورد حمله قرار ندهند از حالا عده‌ای از طرفداران شدیدترین اهانت، فحش و ناسزا را به رقیب شروع کرده اند وای به حال ملتی که به چنین نامزدی رای بدهد.

آیت الله عاملی ادامه داد: به شخصی رای بدهید که مبتلی به روزمرگی نشود یعنی از اصلاح امور مایوس نباشد و برای برای تمام شئون کشور برنامه عملی داشته باشد، به شخصی رای بدهید که حریت داشته باشد به فکر دور دوم نباشد و به خاطر دور دوم منافع ملی و مصالح کلان کشور را زیر پای خود نگذارد.

رمز موفقیت رئیس جمهور آینده تبعیت از رهبری است

امام جمعه اردبیل بیان کرد: به کسی رای بدهید که از هر جهت برای کشور و ملت رشد بیاورد خداوند گلایه می‌کند که فرعونیان شخصیت استثنایی مثل حضرت موسی را رها کرده و تابع کسی شدند که برای آنها رشد نمی‌آورد.

عاملی اظهار کرد: ملت باید در انتخابات به کسی رای بدهند که بتواند فراجناحی عمل کند انسان‌های قابل ، شایسته و صاحب تدبیر را از هر جناحی بپذیرد.

وی در مقام انتقاد از ساختار حاکم بر دستگاه اجرایی کشور گفت: یک دولت سر کار می آید و تمام مدیران را عوض می کند وقتی دو سال گذشت انتخابات مجلس شروع می‌شود این بار نماینده‌ها مدیران را عوض می‌کنند! دو سال دیگر خود دولت عوض می‌شود باز مدیران عوض می‌شوند با این ساختار رشد ۸ درصد در اقتصاد مقدور نیست.

آیت الله عاملی ادامه داد: به کسی رای بدهید که دروغ نگوید وقتی یک کاندیدا وعده‌ای می‌دهد که قابل عملیاتی شدن نیست او از حالا به خاطر ریاست دروغ می‌گوید تمام خلاف‌ها در اتاقی جمع شده کلید آن دروغ است متاسفانه باز بعضی از کاندیداها وعده‌هایی می‌دهند که از الان معلوم می‌شود که او اصلاً اشراف به موضوع ندارد، به کسی رای بدهید که درد مردم را درد خودش بداند زندگی خودش را با پایین‌ترین طبقه جامعه تطبیق کند تا از غصه درد مردم استراحت و خواب نداشته باشد.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: به شخصی رای بدهید که قبل از عمران آبادانی به فکر عدالت اجتماعی باشد و تمام آحاد ملت را دندان های شانه در برابر قانون و در برابر برخورداری‌ها قرار دهد و این احتیاج به حریت فوق العاده و جرات و جسارت ویژه دارد تا دست‌های پنهان به بیت المال را قطع و فی‌المثل قانون هماهنگی حقوق را رعایت و اجرا کند و به هیچ کس حق ویژه و مجال تمکن پنهان و تمول پنهان ندهد.

مسئولان تا ۳۰۰متری شورگل از تصرف و تخریب اجتناب کنند

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ضرورت حفظ حریم زیست محیطی دریاچه شورگل تصریح کرد: مسئولین مسکن ملی احتیاج به زمین دارند و در اثر کمبود زمین گاهی جاهایی را می‌خواهند به مسکن ملی اختصاص دهند که اصلاً صلاح نیست.

وی گفت: متاسفانه اخیراً سراغ حریم دریاچه شورگل آمده اند دریاچه شورگل یکی از ذخایر زیست محیط شهر اردبیل و لنگه شورابیل است این مجموعه قابلیت دارد که در آینده به یک قطب گردشگری تبدیل شود شهر ۶۰۰ هزار نفری اردبیل نیز شدیداً به آن احتیاج دارد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اخیراً در خصوص حریم زیست محیطی این دریاچه اختلاف شده که چقدر باشد امور آب حریم آن را ۱۰۰ و محیط زیست حریم آن را حداقل ۱۵۰ و میراث فرهنگی ۳۰۰ متر می‌خواهد من از مسئولین دوراندیش می‌خواهم مصوب کنند که حریم ۳۰۰ متری حتماً رعایت شود شکستن این حریم قطعا ظلم به مردم، محیط زیست و مصداق خیانت است.

اگر جریان مقاومت نبود امت اسلام دق مرگ می شد

آیت الله عاملی در بخش دیگر از خطبه ها گفت: ۲۷۴ شهید در یک روز در نصیرات هیچ تاثیری بر حامیان رژیم عفن صهیونیستی یعنی آمریکا اروپا و کشورهای مرتجع عربی و اسلامی نگذاشت.

وی خاطرمنشان کرد: انصافاً اگر حزب الله لبنان و انصارالله یمن و حزب‌الله عراق و کلاً جریان مقاومت نبود ما دق مرگ می‌شدیم.

آیت الله عاملی تصریح کرد: در زمان رسول خدا(ص) مردی کشته شد قاتل او معلوم نگشت. رسول خدا(ص) فرمود اگر کسی بی‌گناه کشته شود و در قتل او اهل آسمان و اهل زمین شریک باشند خداوند کل اهل آسمان و کل اهل زمین را عذاب می‌کند.

وی بیان کرد: یا رسول الله(ص)! کشورهای اسلامی همه در قتل این بی‌گناهان و این ابریاء شریک هستند ما منتظر همان عذابی هستیم که تو برای قتل یک نفر وعده دادی یا رسول الله(ص) راضی نباش امت تو بیشتر از این داغدار شوند.

حکومت های وابسته از کمک به اسرائیل اجتناب کنند

امام جمعه اردبیل ادامه داد: به ملت‌های مسلمان می گویم قرآن پر از آیات جهاد است اگر حادثه غزه موضوع جهاد نباشد پس هیچ وقت برای جهاد موضوع پیدا نمی شود به پا خیزید و حکومت های وابسته را وادار کنید به اسرائیل کمک نکنند یک کشور اسلامی که سوخت اسرائیل را تامین می کند جهت فریب ملت خود می‌گوید اگر به اسرائیل نفت ندهیم مورد غضب آمریکا قرار می‌گیریم.

آیت الله عاملی تصریح کرد: درست همان مطلبی که منافقین صدر اسلام می گفتند “یَقُولُونَ نَخْشَی أَنْ تُصِیبَنَا دَائِرَةٌ” یک کشور اسلامی دیگر می‌گوید اگر ما نفت ندهیم کشور دیگری می‌دهد در کربلا نیز یکی از قتله کربلا گوشواره دختر بچه ای از اهل بیت را باز می کرد به او اعتراض کردند گفت اگر من باز نکنم کس دیگری آن را باز خواهد کرد.

وی گفت: یک کشور اسلامی دیگر حرف خیلی خنده‌دار دارد حرف او این است که ما نفت را به دلال‌ها می‌فروشیم دلال‌ها به اسرائیل می‌فروشند و ما نمی‌توانیم برای دلال‌ها تکلیف تعیین کنیم یا آنها را کنترل کنیم. به این دولت عوام فریب می‌گویم اگر یقین داشته باشی که این دلال با این نفت زن و بچه و پدرت را خواهد کشت آیا باز هم می‌گویی من با دلال کاری ندارم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا