شهرستان ها

منابع طبیعی و محیط زیست متعلق به تمام مردم است

همدان-فرماندار تویسرکان گفت: منابع طبیعی و محیط زیست متعلق به خود مردم است و با برنامه ریزی صحیح و کارآمد مردم را با منابع طبیعی بیشتر آشنا کنیم.

حسین افشاری در گفتگو با مهر بیان کرد: محیط زیست متعلق به تمام مردم است و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی باید به مردم سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی هر کشور در حفظ و حراست از منابع طبیعی آن است و خواستار جدیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ و حراست از منابع طبیعی شد.

فرماندار تویسرکان یادآور شد: ضرورت بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و همکاری و تعامل ساکنین بومی مناطق در حفظ و نگهداشت مراتع و منابع طبیعی و مدیریت سریع و به هنگام حوادث و بلایای طبیعی از جمله آتش سوزی مراتع امری بسیار مهم است.

افشاری متذکر شد: در واقع هدف اصلی ترویج منابع طبیعی توسعه انسانی و فرهنگی، جهت رسیدن به توسعه پایدار در عرصه‌های منابع طبیعی به منظور حفظ احیا و توسعه است.

وی افزود: منابع طبیعی هر جامعه ثروت آن جامعه است که فقط به نسل حاضر تعلق ندارد بلکه میراثی است که باید برای آیندگان باید بدرستی از آن حفاظت کنیم.

فرماندار تویسرکان در پایان گفت: تلاش مضاعف در جهت ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان بیشتر از قبل باید مورد توجه و آموزش قرار بگیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا